Fruset gräs=fraligt?

Sv: Fruset gräs=fraligt?

Hm, kan undra om det är min shettis problem... Hon fick fång igen nu, bara några månader sen sist. Ändå står hon bara på 3 kg hö, plus vitaminer och mineraler. ( hon är alldeles för rund, men är svår att motionera pga sina ofta ömma hovar )

I hagen står de ofta och krafsar fram gammalt gräs nu, när högivan är slut... Kanske skulle minska ner hagen och ta bort de "gräsigaste" partierna? När jag tänker efter flyttade jag om staketet för kanske tre veckor sedan och de fick då tillgång till ett litet område där de inte betat i somras. Hm...:idea:
Är det en minishettis du har?
OM inte så låter 3 kg hö alldeles för lite!
Öka högivan i stället! Ge mer hö ute, komplettera med halm inne på kvällen i stället. Det är bättre att de äter hö än gräver fram halvruttet gräs ute i hagen.

Liknande trådar

Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 847
Senast: Hoppsin
·
A
Hästvård Hej Oskodd 8-årig b-ponny har stora problem i hagen med att gå. Har inte haft henne ngn vinter så jag vet inte hur hon reagerat...
Svar
12
· Visningar
3 452
Senast: Anne
·
Hästvård ...eller med sällskap? Samt att när man hållit på med hästar så länge och ändrar uppfattning! Har ni någon gång radikalt fått ändra...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 124
Senast: DarkInNight
·
D
Hästvård Jag har sen i augusti en shetlandsvallack på foder. Dels för sällskap åt ett fjordsto vi har här och dels för att han är körd och jag...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 995
Senast: Luna10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka