Blötlägga betfor?

Sv: Blötlägga betfor?

I kallvatten: 30 minuter - 4 timmar.

Det går mycket fortare om man använder hett vatten.
Längre blötläggningstid kan vara ok om det står svalt.

4 timmar har jag för mig är minimum men vi brukar blöta på morgonen(7-8) eller lunchen(ca 12) och ge på kvällen. (ca 20)

Innan gav vi betfor på eftermiddagen(16) och då blöttes det alltid på morgonen. Så hos oss får det ligga i blöt ca 8 timmar.

Mvh Jate Volim

Mina pållar får mycket vatten i sin betfor, ser det som ett sätt att dom ska få i sig mycket vätska och inte kasta i sig maten för fort. Och då dom flesta äter pellets tycker jag att det är bra med lite blöt mat. Blötlägger kvällsbetforn på morgonen och morgonbetforn på kvällen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 954
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 115
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 052
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 277
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka