Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Givetvis kommer veterinär rådfrågas, men jag tänkte det kunde vara iuntressant att höra här med!:) Min häst, en arabvalack på fyra...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: Elemmírë
·
Hästvård Om ni måste välja på dessa 2 alternativ vad skulle ni då ta? 1. 3*3 m box, utevistelse 4 timmar i liten lerig hage. 2. Spilta...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 398
Senast: Jenny85
·
A
Hästvård Någon som använder trädgårdskalk istället för foderkalk att strö med i boxen för att få bort amoniaklukten? Helt ofarligt eller?
Svar
8
· Visningar
6 856
Senast: åke
·
B
Hästvård Vår unghäst, 2,5 år har nu i denna stund satt i halsen eller något, hon beter sig som hon inte får någon luft och det kommer fradga ur...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
28 924
Senast: sarex
·
Hästvård Jag har torvbäddar till mina hästar sedan november 2005, och har köpt av samma märke hela tiden. Det är stora, blå balar med mycket hög...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: nocki
·
Hästvård Hej Jag är mycket dålig på det här med vaccineringar och tänkte att jag skulle uppdatera mig på detta område... Brisall vår Nordis...
2
Svar
21
· Visningar
1 800
Senast: Dahlia
·
A
Foder & Strö Hej! Där jag har min häst uppstallad vill stallägaren endast ge 1 hink foder per mål! Min fråga är då: Om jag lägger ner havren och min...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Ylva86
·
Hästvård Jag har ett dräktigt sto som snart har varit dräktigt 280 dagar. Jag misstänker att hon har fått ett ödem under magen. Det sitter ca 15...
Svar
4
· Visningar
1 098
Senast: flickancarra
·
E
Foder & Strö Jag har gett Probimin, en dyr liten burk. Som nu är snart slut. Nu när hästen är bra, finns det något som är likvärdigt eller liknande...
2
Svar
21
· Visningar
17 103
Senast: nixa 324
·
T
Foder & Strö Jag tycker att det här med vilket foder man ska till sin häst är en djungel, men så viktigt! Nu måste jag få lite tips vad jag ska ge...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: Mynta2
·
M
Hästvård Min pålle har nu varit lös i magen i två dagar. Jag har inte gjort några ändringar i foderstat eller liknande, allt är precis som...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 933
Senast: Immer
·
D
Foder & Strö Hur mycket hösilage får era hästar? min fullblodskorsning född 86 154cm i mkh får 7.5kg
Svar
9
· Visningar
805
Senast: MittNyaJag
·
Hästvård Fick nyligen hem min häst igen efter att ha vart på foder en längre tid. Har lite problem med fodervärden och får inte hem något pass...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Acses
·
H
Foder & Strö Har alltid haft för mig att loppfrö ska blötläggas innan fodring men när jag köpte loppfrö förra veckan stod det att man ska hälla på...
2
Svar
22
· Visningar
8 814
Senast: Tuvluv
·
Hästvård Jag får enl apoteket och vetrinär inte ta på ögat/ögonlock/någon del av hästen med spetsen på tuben till ögonsalvan. Det kan tom bli...
Svar
18
· Visningar
2 886
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger - varför? Om man vill ha upp hästen i hull borde det väl vara bra? Hittade en gammal tråd som behandlade denna...
2
Svar
23
· Visningar
2 114
Senast: ghost
·
Hästvård Mitt sto luktar illa från munnen, kan det finnas andra orsaker än ev. en inflammerad tand? Ska också säga att jag sitter och väntar...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: KillerQueen
·
Foder & Strö det började med att hon käkade upp ett antal saltstenar i veckan när hon stod på boxvila, uttråkad antagligen. och visst..står man och...
Svar
1
· Visningar
958
Senast: SiZo
·
M
Hästvård Hej. Är där nogon där har erfarenhet med att dammsuga hästar? Mvh, Jesper Melsen
Svar
5
· Visningar
906
Senast: fluffig
·
Hästvård Hur stor är egentligen risken för tarmframfall vid kastrering? Veterinären som jag pratade med sa att det är vanligast bland fullblod...
Svar
4
· Visningar
2 584
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka