HjÄlp, Nu!!

Sv: HjÄlp, Nu!!

Grattis!!!!:banana::banana::banana:Jätte kul att allt har gått bra!
Glöm inte att ge shettisen en jätte morot för att han är snäll och ställer upp på resorna som ett fantastiskt stöd till den lilla damen!!:love:

De har nu stått i transporten i 2 timmar. Det har gått bra än så länge:)

Vi trodde hon skulle ha blivit mycket smalare, när hon kom dit vägde hon 420 kg. Efter ett tag vägde hon 390 kg, men hade nu tagit sig till 404 kg.

Ärret efter operationen hade tydligen varit bortåt 30 cm.

Å, vad hon kommer bli glad för att vara hemma igen!

Jag lägger ut en bild på henne sen när hon kommer hem!
Och just det, shettisen får vi inte glömma:D Mycket smaskigheter ska han få:d

Välkommen hem säger jag till fina pållen!
Skönt att allt har gått så bra som det har gjort.

Puh, nu har jag läst heela tråden! Hopas allt går bra, och sköönt att ni fått hem henne! Fin häst! Lite smal, men inte så farligt ändå! All lycka till er!

Aaah, men hon ser ju fin ut! Snart är hon uppe i fullt hull och allt blir normalt och bra igen. :D

Har följt tråden jag oxå och hoppats på att hon skulle klara sig!
Får hoppas allt gå bra nu när hon är hemma!
Hon är verkligen snygg.
Massor av lyckönskningar från mig!

Kul att se en shettis med stubbad man förresten, då är inte min Donna ensam om att va det!

Ja, det är skönt att ha henne hemma nu! Men jag ska ju erkänna att jag fortfarande är rädd för synen av att hon står och får upp allt och ser ut som hon inte får luft. Man blir glad varje gång man ser henne och hon ser frisk ut.

Vi har faktiskt 6 stubbade hästar:D 4 shettisar och 2 ponnier. För tre av dem är det för att de har eksem. När de är stubbade får vi lättare in salvorna och det är lättare att tvätta dem.
De andra hade bara jobbig man och såg hafsiga ut, men när de är stubbade ser de mycket smäckrare ut:angel:

Hej, har följt din tråd i tysthet, men nu kan jag inte vara tyst längre
Vad SNYGG hon e:o, vist lite tunn men men vem tapar inte ett par kilo när man e dålig? Måste ju fråga vem hon e efter, sån utstrålning, hmm jag e nog lite kär i din häst:love: du får hålla hårt i henne.

Lycka till med tillfrisknandet :bump:

e: Twilight 1062
ue: Jasper

Hon är en ganska hög dam, ca 160 cm på sina 2,5 år:)
Ja, mitt lilla framtidshopp, om det blir något av henne vill säga:D

Oj, vilken snygging hon är!! :d Hon ser inte så jätte tunn ut på bilderna.

Hoppas nu verkligen att allt går bra nu, vi får alla hålla tummarna ett tag framöver nu.....

min nughäst fick de i vintras å vi ringde vet men hon var 30 min därifrån. så hon sa massera ordenligt ta i ordentligt ta ut henne å longera henne i ordentlig galopp så hon rör sej å sen massera å fortsätt så tills vet kommer. hon får ju inte dö av att springa men hon ska röra sej för de kan slääppa då.

de e jätte viktigt att låta hästen äta hö i 20 min innan dom får kraft foder för då är dom inte så glupska på maten sen å då e de mindre chans till foderstrupsförstoppning. mvh mia

Nu får ni alla ha en skön höst
Det är härligt när historier slutar bra, dina hästar ser ut att må gott !
Hej från hambo

Precis det hända min kuse, han stod o hyperventilerade med :S fatta att jag fick pnik, ringde vet. akut, men då ahd edet släppt, så gick på näästan 2000:- o dom visste inte avd det avr....

men han ahde satt i halsen kom vi på själva sen.
Han hade svettats o hög feber fick han, fort..
Hur gick det med din kuse??

Ja, tack detsamma! Ni får också ha en härlig höst! Tack för allt stöd vi har fått här:love:
Nästan så man kommer sakna att avlägga sina dagliga rapporter:p

Ja, tänk att det blev ett lyckligt slut! Så här långt i alla fall. Peppar, peppar...
Jag trodde ärligt talat inte att hon skulle klara sig. Med tanke på att de lät ganska så negativa till det ett tag där.

:bow:Tack igen:bow:

Du kan ju avlägga rapporter ibland ändå! Vi vill ju fortfarande höra att allt är bra med den lilla damen! :)
Hon är verkligen vacker, så jag hoppas allt går bra för er!

Liknande trådar

Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 584
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 335
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 539
Senast: Efwa
·
Foder & Strö OBS! Jag ber om ursäkt för det röriga inlägget! Är det något som ni inte förstår så fråga. Jag har en 23 årig gammal valack, fd...
Svar
9
· Visningar
1 947
Senast: Phadrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka