Sv: Pro Viva?

Det var nog bara som hon tyckte att smaken var lite ovanlig, i dag sörplade hon i sig det genast.
Magen var i alla fall samma som tidigare (koblaje konsistens på bajset)

Ska också bege mig till hästbiten och köpa aspbark, ska man verkligen ge så mycket som 1/2 liter?

På mina hästar har det tagit ungefär ett dygn (ibland har förbättring synts redan på ett par timmar) tills man ser en klar förändring. Helt bra brukar ta 2-3 dagar. Viktigt är dock att man inte ger för mycket för det verkar ge motsatt effekt (ev beroende på att drycken är ganska sockerrik).

Viktigt är ju bara att man låter varje preparat man provar få ett par dagar på sig. Om du nu provar proviva tycker jag att du ska prova det i ett par dagar (ca 1v) innan du byter till nästa preparat. Det är lätt att få magen orolig annars enbart pga alla byten.

Hoppas det ordnar sig!

Ja, det har du nog rätt i.

Ska ge Provivan några dagar.

Någon som vet om det spelar någon roll om jag häller i det i morgon maten dagen innan?

Nu när det är så pass kallt ute så är det säkert inget som har någon inverkan. Vid högre temperaturer bör man ju däremot förvara den i kylskåp fram tills fodringen.

Okej, det var ju synd. Jo, de tycker verkligen om det! Får hämta hem nya jätteofta tycket jag! Men det gör ju bara gott så då får man stå ut. :)

Ja, du kan ge minst en halv liter. Efter sex dagar är jag nu uppe i nästan en liter per dag. Bennett var faktiskt ännu bättre i magen i dag. Toppenskönt. Trodde inte att resultat skulle komma så fort eftersom han varit kass i över tre veckor.

Viktigt är dock att man inte ger för mycket för det verkar ge motsatt effekt (ev beroende på att drycken är ganska sockerrik).

Tips! Prova ProViva shots istället, 5ggr så mycket bakterier så 1 shot på 80ml = 4dl vanlig proviva, både billigare och tar mindre plats och innebär mindre socker pga minskad volym vätska. Ger en om dan. Två om magen blir värre.

Har ej läst hela tråden, men var kan man få tag i aspbark? På något "vanligt" ställe typ lantmännen eller är det bara specialaffärer? Hjälper det mot gnagning på trä? (stolparna i hagen ser ut som ett gäng bävrar varit framme, och snart trillar de...)

Jo, aspbark lär vara bra mot trägnagare.

Jag köper det i min foderbutik (10 kr/kg), om inte din foderleverantör har hemma kan h*n kanske ta hem på beställning?

Immer

Immer!

Är lite nyfiken på om din häst blev bättre med aspbarken?

Min har ätit 4dl per dag nu ca en vecka och är helt bra i sin mage igen, tyckte inte att provivan gav något direkt resultat.

Jag har själv en häst med problem mage ,jag har köpt en produkt
som heter Diamond V efter två dagar blev det fina runda bollar igen.
:D

hm kommer ihåg något som hette proequi eller något.. proviva för häst.. vet inte om det säljs längre dock

ProEquo heter det. Min sambo ska skickas till en annan stad för att köpa det i morgon. Hoppas att det funkar! Har inte testat det innan.

Proviva funkade för mig till stallägare gav min häst ensilage för två veckor sedan...

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 621
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 985
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka