Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hej! En liten fråga här: Hur ofta ska man ta hästen till tandläkaren eller när märks det?.. // Matilda
Svar
17
· Visningar
5 285
Senast: Capricorn
·
I
Hästvård trodde att min fick mugg innan men nu efter längre tid så hade det bara blivit mer och mer, och nu idag insåg jag att det nog var...
Svar
7
· Visningar
1 632
Senast: iingentiing
·
I
Hästvård köpte idag AloeVera gel och på baksidan stog det att det var 96timmars tävlingskarens, vf är det karens på AloeVera...
Svar
9
· Visningar
1 276
Senast: iingentiing
·
N
Hästvård Jag upptäckte idag att det stod ett gammalt vattenkar i hagen. Det har inte varit tömt på denna sidan nyår och jag vet att det funnits...
Svar
12
· Visningar
1 930
Senast: Pernilla_
·
M
Hästvård jag har letat massor efter symptom på ringkota men inte hittat vad jag vill veta riktigt. vad är dom tidiga symptomen? alltså precis...
Svar
2
· Visningar
2 422
Senast: Intejag
·
Hästvård Hur vanligt är det att benet svullnar lite under natten efter en läkt skada? Sparkade sig själv på knäet och fick ett sår samt att...
Svar
5
· Visningar
788
Senast: Krockodil
·
H
Foder & Strö Innan julhelgen köpte jag 25 kg hel havre och betalde 86:- och i januari kostade samma havre 106:-. Ganska stor prisökning. Vad...
2
Svar
29
· Visningar
1 878
A
Hästvård För tre veckor sedan blev vår lille haflinger plötsligt akut halt och markerade tydligt i skritt och trav. Det var medryttaren som ridit...
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: Vakanjaheta
·
Hästvård Hej, hade tänkt klippa min polle nu i vår efter som han ser ut som en riktigt hårboll, och att jag kommer träna honom hårt nu i...
Svar
12
· Visningar
1 141
S
Hästvård Hej, hur höga veterinär kostnader har ni varit med om? Ska försäkra häst jag ska köpa nämligen, och funderar på hur högt...
2
Svar
32
· Visningar
6 292
Senast: speeda
·
V
Foder & Strö Jag har tagit en ridtravare på foder, hon är 8 år och har MYCKET motor och energi. Det går nästan inte att rida ut själv, hon bara drar...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Och jag är jätteglad!!!:banana::bump::bump::banana::banana::bump: Min pålla hade en muskel som var spänd från vrickningen så jag ska...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: diny
·
S
Hästvård Hej . Min häst har varit halt nu i ca två månader . Första gången så hade han kotledsinflammation , Då behandlades det med butte å vila...
2
Svar
33
· Visningar
3 406
Senast: Stopek
·
L
Hästvård Hur vanligt är det att en färdigläkt luftvägsinflammation som pågick i 6 månader kommer tillbaka efter 4 år utan symptom? :confused...
Svar
10
· Visningar
3 528
Senast: Lollo_19
·
D
Foder & Strö Nu tror jag att jag börjar bli konstig - eller omvärlden - jag vet inte. Men visst är det så att grovfoder fortfarande är basen i en...
2
Svar
31
· Visningar
2 452
Senast: Tuvisen
·
M
Foder & Strö Vad ör det för skillnad på hö och hösilage?
Svar
2
· Visningar
750
·
Hästvård Det sägs ju att när en häst får fång så blir en varm i hovarna, men HUR varm blir den? Om jag känner på min häst är hon alltid lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 385
H
Foder & Strö Vad rekommenderar ni för ett kallblod som för tillfället får havre som kraftfoder. Han går blandad träning men något mellan normal och...
Svar
2
· Visningar
757
·
T
Hästvård Min häst blev i höstas op för broskador och "smågrus" i inre knäleden på v bak,skall nu skrittas igång:banana:Skall kollas upp i maj...
Svar
10
· Visningar
1 200
Senast: ujent96
·
M
Foder & Strö Nu är det så att jag hört av en jag känner att det är onödigt att avmaska på vintern för maskarna går i ide så avmaskningen har ingen...
Svar
2
· Visningar
800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka