Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan tycka att det sprutas lite väl mycket ibland och många gånger skulle det räckt med en blistring som inte är lika riskfylld.
Oftast så brukar det räcka med ett par veckor anpassad vila innan inflammationen läkt ut. När det tar längre tid så måste man börja leta efter orsaken och åtgärda den för att komma till rätta med problemet. Om inte grundproblemet är löst och man ger smärtstillande så överbelastas leden ännu mer.
Okej, har förstått att butta är väldigt smärtstillande och även märkt det själv men dämpar det inte inflammaionen också jag menar på ngt sätt har en stoppande effekt. Undrar bara varför man egentligen ger det då???
Har faktiskt för mig att man inte får blistra hästar längre
(ja, förr skar man ju även av nerver.....)
Hej . Min häst har varit halt nu i ca två månader . Första gången så hade han kotledsinflammation , Då behandlades det med butte å vila . Sen gick det över , men kom tillbaka igen å då fick han butta igen . å sen blev han bra . Så Har skrittat lite me han å så utan att han har haltat . Men idag sa stallägaren att han har börjat halta igen Men han hade normal puls där nere =/ Ska ringa vet å beställa tid te röntgen .
Funderar på att det är nåt annat , ringkota lr nåt kanske ? Han har gått på travet . Undrar om någon annan varit med om något liknande ? Trott först att det var Tex Kotledsinflammation men sen va det nåt helt annat .
Lr nån som har förlag på annat det kan vara ? (fattar att man inte kan säga vad det är om man inte har sett hästen men vill veta för skojs skull).
/sandra![]()