Vad koster en veterinärtbes?

Sv: Vad koster en veterinärtbes?

är det en dyrare häst du ska köpa så ska du åka till klinik, så det blir gjort ordentligt. skulle inte känna mig trygg med en gårdsbesiktning..

Inte jag heller. Klinikvet har dessutom generellt sett (varierar förstås) mer erfarenhet av just böjprov och att avslöja hältor. Våra distr.vet här i området är INTE duktiga på det. På klinik finns det dessutom plant underlag att springa på vilket jag tycker är en fördel.

I besiktningen vill jag dessutom ha både kontroll av luftvägarna samt röntgenbilder på ben så för mig är det ett självklart val att välja en stor och erkänd klinik när jag ska besiktiga. Någon större prisskillnad är det ju inte heller.

Jag har däremot nöjt mig med en hemmabesiktning en gång, men då var det för att det var en f.d landslagsveterinär som jag har stort förtroende för, som skulle utföra den. Han är enormt duktig på hältor. Några röntgenbilder behövdes heller inte tas eftersom att det hade gjorts väldigt nyligen.

Jo, det svaret fick jag också när jag ville besiktiga. Att de ringer när de är på väg typ. Kul när man har 5,5 mil att köra från jobbet och hem... :smirk:

Eller som då - när jag cyklade en timme för att ta mig till stallet (och de har en tendens att alltid ringa när man är på jobbet, får inte ledigt för en sån sak).
Frågade stallägaren (vet inte om det var då eller i samband med skoning, men svaret gäller ju oavsett...) om hon kunde ta in hästen om jag inte skulle hinna ut, men fick som svar att då skulle hon inte få göra annat än att plocka in och ut hästar åt folk. Sen så vill jag ju ändå gärna vara med om den ska besiktas :p

Typsikt att syrran inte är här, då hade man kunnat få vaccinationen billigare iaf! ;)

Ja, de kom ju faktiskt enligt bokad tid när många hästar i stallet skulle vaccineras. När jag själv ringde och skulle försöka boka in en dag/tid så lät det som "det funkar inte så, vi ringer om vi har vägarna förbi" men då var det iofs enbart för en veterinärbesiktning, inte 5 hästar som skulle vaccineras.

Var inga problem att boka en tid när jag använde DV för gårdsbesiktning när jag köpt fbldonnan. Utan fick tid 'på onsdag klockan ett'. Sen kan ju alltid akutfall ställa till det, men den stationen har flera veterinärer i tjänst så det underlättar ju lite.

Och vet kom 13.15 =) (och var den mest nogranna och 'kinkiga' vet jag någonsin stött på, utmärkt nöjd)

tror våran veterinär ligger på ca 1500 för en gårdsbesiktning då går dem genom typ allt som dem gör på kliniken här vid oss. Sen dessutom har våran veterinär röntgen i bilen mm så jag tycker det är skönt och lättast:b plus att jag har mer förtoende för henne än kliniken :S
Men priserna varierar ju men 1500-2000 tycker jag är ok:D

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 101
Senast: Freazer
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: Amk
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 515
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka