S
sweet_extraa
Sv: Dricka vatten med is i karet
mina hästar tycker också om att dricka vatten ute, även nu när det var kallt ute
mina hästar tycker också om att dricka vatten ute, även nu när det var kallt ute
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är INTE bra att låta hästarna dricka iskallt vatten, och speciellt inte om de dricker "girigt"!!!
Om din häst inte gärna dricker inne så bör du kanske fundera över att ställa in en hink (Vissa hästar gillar inte vattenkoppar)
Så 'gubben' är inte helt ute och cyklar.
Vad som är sämst däremot ska jag nog inte uttala mig om, det är olika från ställe till ställe (Ex hur lång utevistelse)
Våra hästar får inte vatten i hagen vintertid men de går å andra sidan bara ute ca 4 timmar.
Jag började rida i mitten av sextiotalet. På den tiden var det oftast så att hästarna leddes ut till ett gjutet vattenkar i stallgången före och efter fodring, de hade inga vattenkoppar/hinkar i boxarna och de fick inte kolik i större utsträckning än vad dagens hästar får.
Som PL skrev, hästen är ett stäppdjur och klarar sig utan ständig tillgång till vatten. I det fria får de ofta gå långt till vattenhålen.
Immer
Jag började rida i mitten av sextiotalet. På den tiden var det oftast så att hästarna leddes ut till ett gjutet vattenkar i stallgången före och efter fodring, de hade inga vattenkoppar/hinkar i boxarna och de fick inte kolik i större utsträckning än vad dagens hästar får.
Som PL skrev, hästen är ett stäppdjur och klarar sig utan ständig tillgång till vatten. I det fria får de ofta gå långt till vattenhålen.
Immer