Dricka vatten med is i karet

Sv: Dricka vatten med is i karet

mina hästar tycker också om att dricka vatten ute, även nu när det var kallt ute :)

Det är INTE bra att låta hästarna dricka iskallt vatten, och speciellt inte om de dricker "girigt"!!!
Om din häst inte gärna dricker inne så bör du kanske fundera över att ställa in en hink (Vissa hästar gillar inte vattenkoppar)

Så 'gubben' är inte helt ute och cyklar.
Vad som är sämst däremot ska jag nog inte uttala mig om, det är olika från ställe till ställe (Ex hur lång utevistelse)
Våra hästar får inte vatten i hagen vintertid men de går å andra sidan bara ute ca 4 timmar.

Undra vem som värmde vattnet åt hästarna när dom levde vilt?:angel::)

Jag började rida i mitten av sextiotalet. På den tiden var det oftast så att hästarna leddes ut till ett gjutet vattenkar i stallgången före och efter fodring, de hade inga vattenkoppar/hinkar i boxarna och de fick inte kolik i större utsträckning än vad dagens hästar får.

Som PL skrev, hästen är ett stäppdjur och klarar sig utan ständig tillgång till vatten. I det fria får de ofta gå långt till vattenhålen.

Immer

Kl
Hästarna i Namiböknen kunde inte dricka varje dag ens, och dom levde.

Jag började rida i mitten av sextiotalet. På den tiden var det oftast så att hästarna leddes ut till ett gjutet vattenkar i stallgången före och efter fodring, de hade inga vattenkoppar/hinkar i boxarna och de fick inte kolik i större utsträckning än vad dagens hästar får.

Som PL skrev, hästen är ett stäppdjur och klarar sig utan ständig tillgång till vatten. I det fria får de ofta gå långt till vattenhålen.

Immer

Oj.. Vad bra o veta ändå.. Den inhyrda tjejens 2 hästar dricker upp allt sitt vatten under natten.. Så det är alltid tomt på morron. De går på lösdrift. jag har haft världens dåliga samvete fö dem. De dricker mycket under natten. Och ibland så fryser ju oxå vattnet. Inte alls kul..

Själv har jag en värmebalja.:bow:

Liknande trådar

Hästvård Tjena tjena. Ursäkta om detta är långt, hoppas ni orkar läsa. Blev utskälld av en i stallet för att jag missköter mina 3 hästar (en...
Svar
5
· Visningar
1 956
Senast: Dopy
·
Hästvård Hästskrället dricker alldeles för dåligt, speciellt nu sedan det blev kallt :nailbiting: Tar bort is och fyller på med varmvatten ute 2...
2
Svar
38
· Visningar
3 845
Senast: Emiro
·
Ekonomi & Juridik Hej, liten fråga. Jag har hyrt ett stall där jag haft 2 månaders uppsägningstid med inackorderade, men sedan blivit uppsagd med...
2
Svar
33
· Visningar
5 498
Senast: ameo
·
I
Hästvård Har en liten undran, och innan jag själv får ett ångestanfall vill jag bara höra vad ni tror detta kan vara. (Klinik kommer ringas)...
Svar
14
· Visningar
2 346
Senast: Zipp2010
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka