Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ursäkta rubriken, kom inte på nån bättre. tror jag lägger tråden rätt här :p Kommer nog vara ganska osammanhängade, jag är inte...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: gylle
·
Hästvård Det började i torsdags med en liten böld på mulen som en enkrona stor kanske, lite mer åt vänster näsborre. Väldigt hård och öm. På...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: SkorpSmulan
·
P
Hästvård Hejsan! Jag skall ta en häst som sällskap till mitt hbl... Grejen är den att hästen har en gaffelbandsskada och får inte arbeta på nåt...
Svar
2
· Visningar
1 038
Senast: Centaur
·
Hästvård Min häst är dålig, hade 41,1 grader igår kväll men inga andra symtom som snuva eller så men indragna flanker och matleda. Puls omkring...
Svar
12
· Visningar
3 490
Senast: tipex
·
M
Foder & Strö min kara palla ater allt ...och da menar jag allt tom span ..hon star pa det ...man skulle kunna tro att hon inte far nagon...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: Bialitt
·
T
Hästvård HJÄLP! Idag tog jag in min nordis med enormt mycke päls, så han har bara haft på sig regntäcke, vi har haft mellan 17-22 minus idag...
2
Svar
22
· Visningar
4 402
Senast: urkella
·
Foder & Strö Har fått en analys på vårt hö, men bonden har ju då gjort en analys för kor.. Är värdena samma vad gäller protein, energi mm? Har ju...
2
Svar
31
· Visningar
3 683
Senast: Egonson
·
M
Hästvård Hej! Undrar om någon har erfarenhet av unghäst som kotar över? Vi har ett sto på snart två år som har börjat kota över på båda fram...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: kaktusen
·
Foder & Strö Hej! Jag har en 5 åring som rids 4-5 dagar i veckan omväxlande i dressyr, distans, hoppning. Han är oklippt. Fin i hullet. Fodrar...
Svar
12
· Visningar
957
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Har hästar beröringssmärta vid lymfangit!!!??? Ingen som vet?
Svar
4
· Visningar
838
Senast: mik
·
Foder & Strö Startar en egen tråd i stället för att kapa ngn annans. Vi hämtade kornhalm i julas och har haft det sedan dess. Min häst har tidigare...
Svar
3
· Visningar
873
Hästvård om ens häst bokstavligen äter upp sin saltsten kan man väl ge vanligt salt istället i samband med kraftfodret, men hur mkt ger man en...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Olympus
·
S
Foder & Strö Vad kostar det i Månaden med foder? Hö Betfor Havre Lusern Korn Mineraler och vitaminer. Finns det ngt bra färdigblandat foder...
Svar
8
· Visningar
1 160
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Har, precis som Vicious i tidigare tråd, hittat en spatthäst till salu. Jag blev så deppig då det var en så snygg häst med bra stam. Har...
Svar
14
· Visningar
2 200
Senast: ekedal
·
M
Foder & Strö Ja, nu har jag drabbats av ett problem, eller kanske det inte är det, men som det verkar så har jag bekymmer. Var nämligen in på...
Svar
7
· Visningar
1 988
Hästvård Min häst har haft lite mugg i ca 2 mån nu. Benet har varit lite svullet, men efter ridning har det sett ut som vanligt. Eftersom han...
Svar
5
· Visningar
1 218
Foder & Strö Ja jag vill ha hjälp med och veta vad det är för halm som min stallägare har. Har köpt en bal och kom sen på att jag helst inte vill ha...
Svar
14
· Visningar
1 592
Foder & Strö snabb fråga bara.. vad är det för värden på olja? villken olja är bäst? någon mer som hört att olja gör så att tarmen får svårare...
Svar
18
· Visningar
1 522
Senast: GoldenPearl
·
A
Foder & Strö Måste man ge ett vitamin-/mineralfoder även om foderstaten tycks täcka behoven? Nu har jag ju bara värdena på Ca och P, så jag vet ju i...
Svar
10
· Visningar
1 011
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Vad innebär det? Kan man operera bort det?
Svar
6
· Visningar
1 017
Senast: sona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka