T
TrollfotsMatte
Sv: Min häst Darrar!
Om du skulle läsa mina inlägg så kanske du och dom andra kan se att jag har skrivit att min häst hade på sig ett termo master täck då han darrade och var stel.de är rejält fodrat och han hade även en fleec filt dubbelvikt över rumpan och ryggen.
men men min trolls, är rätt pigg igen, leker hingst i hagen och hoppar och sparkar om kring så man tror han ska gå av om inte annat!
som flera redan klokt påpekat till dig så lägger du på ett ofodrat regntäcke i minusgrader så gör du hästen kallare än om den gått utan täcke och kunnat använda pälsens isolerings förmåga till att hålla kylan ute.
enkel regel: ska man täcka i minusgrader så skall täcket vara fodrat.
behöver dock inte vara mycket foder - kan tex vara fleece eller endast ngra lätta thermo grams foder.
Om du skulle läsa mina inlägg så kanske du och dom andra kan se att jag har skrivit att min häst hade på sig ett termo master täck då han darrade och var stel.de är rejält fodrat och han hade även en fleec filt dubbelvikt över rumpan och ryggen.
men men min trolls, är rätt pigg igen, leker hingst i hagen och hoppar och sparkar om kring så man tror han ska gå av om inte annat!