Min häst Darrar!

Sv: Min häst Darrar!

som flera redan klokt påpekat till dig så lägger du på ett ofodrat regntäcke i minusgrader så gör du hästen kallare än om den gått utan täcke och kunnat använda pälsens isolerings förmåga till att hålla kylan ute.

enkel regel: ska man täcka i minusgrader så skall täcket vara fodrat.
behöver dock inte vara mycket foder - kan tex vara fleece eller endast ngra lätta thermo grams foder.

Om du skulle läsa mina inlägg så kanske du och dom andra kan se att jag har skrivit att min häst hade på sig ett termo master täck då han darrade och var stel.de är rejält fodrat och han hade även en fleec filt dubbelvikt över rumpan och ryggen.

men men min trolls, är rätt pigg igen, leker hingst i hagen och hoppar och sparkar om kring så man tror han ska gå av om inte annat!

då är det nog dessvärre dina egna formuleringar som lett till förvirring för du skrev såhär:

Tack så hemskt mycke för alla svar!
Jag brukar inte ha täcke på honom om de inte är mer än 20 och då lägger jag termotäcket, men i morse]var de inte jag som la ut dom.
Trolla brukar[bara ha regn täcke när de snöar i massor eller blåser hårt,han ser ut som en grissly björn och blir svettig om jag lägger termo på honom annars!

Tack än en gång.

därmed drog jag och ngra andra slutsatsen att den gått med ofodrat i minusgrader.

min pålla darrade igår fasst hon hade fodrat täcke, va så jag först märke att hon va dålig, sen att hon va stel och inte ville belasta bakbenen. Tror att hon fått korsförlamning, hade vet ute då hon även hade väldigt hög feber så han skrev ut medicin som hon ska ha i en vecka + boxvila sen sjukhage.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 186
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 267
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 414
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 481
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna