Återhämtning av muskler och leder *svammel*

Sv: Återhämtning av muskler och leder *svammel*

nej samma muskler används väl inte i trav och galopp?

sen var det ett svar på vad totola skrivit ovan, att hon bara hade ridit sin ostela häst på banan. och det GÅR att variera sig även där, kräver bara lite mer....

Hmm, nja. Så värst varierat blev det INTE :angel:
Därav teorin att man kanske inte märker det så länge samma muskler blir väldigt regelbundet aktiverade, men så *poff* blir de väldigt stela om de inte jobbar lika aktivt/regelbundet med de musklerna längre, t ex blir avställda?

Sv: Återhämtning av muskler och leder *svammel*

nej samma muskler används väl inte i trav och galopp?

sen var det ett svar på vad totola skrivit ovan, att hon bara hade ridit sin ostela häst på banan. och det GÅR att variera sig även där, kräver bara lite mer....

vilka muskler anser du skulle arbeta/ansträngas fundamentalt annorlunda i trav v/s galopp? och vilka leder skulle belastas annorlunda - annat än själva impakten beroende på tempo då.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 090
Senast: corzette
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 711
Senast: Hedinn
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 799
Senast: Efwa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tidigare i mitt liv när jag har sökt hjälp hos sjukvården för mina ”medicinskt svårförklarliga symptom” och inte fått hjälp utan mest...
Svar
0
· Visningar
503
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 31