C
CeciliaW
Sv: kastrera en 14 årig hingst?
Jag skulle kastrera, men välja att göra det på klinik.
Jag skulle kastrera, men välja att göra det på klinik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alkemisten skrev:Oj jag glömde skriva att ska du kastrera är det bäst att göra det när det är ganska kallt ute för infektionsrisken.
Om du ska eller inte är upp till dig. Många gånger kan man ha roligare med en valack än en hingst. Har man inte världens bästa hingst kanske det är en tjänst till hästen också då han kan gå med andra hästar i flock som valack. Han behöver inte stressa och kolla sina ston hela tiden, vilket ger honom mindre spänningar vilket kan resultera i att han faktiskt blir en bättre ridhäst än innan, och rör sig bättre.
Det negativa är ju att han kanske förlorar lite av sin glans och charm. Men å andra sidan kan du behandla honom mer kärleksfullt utan att ständigt behöva tala om var skåpet ska stå. Och då kanske han mår bättre också. Jag är glad att jag kastrerade, jag kan göra så himla mycket mer med min häst idag. Och jag tycker att jag fortfarande har den snyggaste hästen även om han förlorat sin glans något.
Gnist skrev:Jag har ingen hingst
Jag antar att du riktade ditt svar till trådskaparen
![]()