Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min femåring har varit halt i en dryg vecka utan att jag vet vad som är fel .... Hon blev plötsligt halt när vi var nästan hemma efter...
Svar
8
· Visningar
1 176
Senast: Ingridl
·
Hästvård Vad gör jag ??? I dessa tider då det pendlar mellan - och + grader och det är ingen snö, bara stenhårt i marken med ett tunt lager is...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Sar
·
Hästvård Jag har lärt mig de kallas buffersula, men det går iaf inte googla sig till några träffar. Men hela sulor, men det är som en utåbuktning...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 958
J
Foder & Strö Nu blir inte denna tråden RIKTIGT som jag tänkt mig, eftersom man inte får lägga ut enskilda foderstater til sin häst >_< iaf, jag...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: HelenaHandberg
·
L
Hästvård Min hovslagare vill vid nästa skoning använda en sula som är uppbygd vid strålen. Meningen är att hästen ska få trycket mer på strålen...
Svar
8
· Visningar
1 749
Senast: Mynta2
·
I
Hästvård Nu vill jag veta vad ni kära bukefalister anser om hästar som blir rastade i ridhus/manege. Jag skulle själv aldrig kunna tycka att...
2
Svar
23
· Visningar
3 617
Hästvård Någon som har erfarenhet av pålagringar på leder el livmodercancer? Brukar dom visa någon symtom? Kan man ta föl på en häst med...
Svar
6
· Visningar
1 750
Senast: truls
·
Hästvård Har fått tips från olika håll (en hovslagare som varit på föreläsning samt från två separata fånghästägare) att man ska ge hästen kalk...
Svar
12
· Visningar
1 776
Senast: Sar
·
J
Foder & Strö Är det nägon som ger sina hästar munk-peppar och varför. jag fick hem för det skulle dämpa min tjuriga sto vid brunst mm Men jag...
Svar
1
· Visningar
834
Hästvård hej! tänkte höra med er experter här, hoppas man kan fråga om benskydd på detta forum. det är så att jag har en islandshäst som har...
Svar
18
· Visningar
1 966
Senast: heylan
·
N
Hästvård Nu har de hemska hemska börjat igen, inte så mycke men de märks. Ponnyn har börjat fälla :( Han är en shettis på 6 år å har STORA (...
Svar
9
· Visningar
775
Senast: Nobelis
·
Hästvård Min ena häst har lite bekymmer med framknäna, undersökt grundlig 2 gånger med ett års mellanrum (röntgen, sprutad, återbesök x 3 osv)...
Svar
10
· Visningar
2 143
Senast: Saigon
·
D
Hästvård Nu ska jag åka på utredning med min häst ,som haft muskelinflammation i ländryggen. Hon är näst intill smärtfri nu efter 3 månader med...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: Fredag
·
R
Hästvård Hoppas att kunna få några vettiga synpunkter av er bukefalister:D En häst i stallet som är otroligt smidig vid ridning etc, aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 358
Senast: Rambolina
·
K
Hästvård Alltså, jag vet snart inte vad jag ska ta mej till! Hästen trampade sej för 1 vecka sen, blev två små ynkliga sår vid kronranden...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: ika77
·
Hästvård Nu ligger säkert denna tråden på fel ställe men jag måste ha lite rådgivning. Jag kom precis hem från skolan och då får jag reda på...
Svar
13
· Visningar
6 577
Senast: Madick
·
T
Hästvård Pållan blev sur i går på en efterhängsen longerlina och sparkade sig på insidan av hasen. Såg fint ut igår men i dag har det svullnat...
Svar
5
· Visningar
1 802
Senast: Tomaten
·
E
Foder & Strö Hur mycket selen behöver ett dräktigt sto????
Svar
7
· Visningar
973
Senast: EmelieR
·
Hästvård - Hej någon har ringt och sagt att dina hästar inte har det bra så jag vill komma och titta. Jag höll på att svimma och blev alldeles...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 372
Senast: Idasagare
·
B
Foder & Strö Priset på korn har gått upp häromkring så nu håller jag på att se mig omkring om jag kan lösa min kraftfoderfråga på annat sätt. Bönder...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: Blue_moon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka