Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Vad finns det för olika alternativ? Vad kostar de olika? Vem kontaktar man? Risken är att jag måste ta beslutet att avsliva hästen...
2
Svar
20
· Visningar
1 991
Senast: Sammet
·
M
Hästvård Hej alla hästvänner! BEHÖVER HJÄLP! :eek: Jag får snart hem min två åriga halvblodshingst (tre i maj). Han står just nu på lösdrift...
Svar
7
· Visningar
1 337
Senast: Bri
·
S
Foder & Strö okej... min ardenner beter sig som om dett finns spöken överallt... han har blivit helt knasig och ganska hemsk att hantera..:cry...
Svar
18
· Visningar
2 150
Senast: orcide
·
Hästvård Om distriktsveterinären kollat hästen, känt igenom rygg, ben osv och konstaterat växtvärk, men inte kan garantera att det inte är något...
Svar
11
· Visningar
971
Senast: sannaaah
·
Hästvård jag var ute och red nyss och jag brukar alltid hoppa av och gå sista biten med hästen. skulle lägga upp stigbyglarna och spänna upp...
Svar
18
· Visningar
1 735
Senast: k i m
·
Foder & Strö Finns det något tillskott man kan ge som är bra och stärker hästens muskler? Jag trodde ju att glukosamin var till för det men det...
Svar
19
· Visningar
1 841
Senast: SiZo
·
V
Foder & Strö En enkel fråga; Kan man ta bort havren helt och hållet och bara ha kvar lucern + olika mineraltillskott?
Svar
11
· Visningar
961
Hästvård Idag när jag skulle rida min häst så märkte jag att han haltade. Jag tog in honom i ridhuset för att se hur han rörde sig när han va på...
Svar
13
· Visningar
2 959
Senast: Bialitt
·
M
Hästvård Någon som har något bra knep?:confused: Jag får bort alla utom 1 som har slitits så mycket i kanten att jag inte får grepp om den..
Svar
8
· Visningar
866
Senast: Fredag
·
S
Foder & Strö Som rubriken, någon som vet om de fins någon maxgräns för lupinfrö till häst? Tex. 100g per 100kg häst som för soja.
Svar
15
· Visningar
2 237
Senast: Ljulius
·
H
Hästvård Jag har läst många trådar om avmaskning och träckprov men det finns mest upprörda åsikter kring detta med att avmaskningsmedel har...
Svar
19
· Visningar
1 589
Senast: Miaa
·
U
Hästvård jag brukar linda min häst när jag rider och under natten pga den föredetta senskadan som nu är läkt, jag är extra försiktig. men...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: Uddatyp
·
Hästvård En av hästarna har får massage flera gånger och att han gillar det är det ingen tvekan om. Han slappar av totalt och huvudet ramlar...
Svar
5
· Visningar
1 399
Senast: Totola
·
M
Hästvård Kan fruset gräs påverka häste på något sätt?? Hur i såfall??
Svar
6
· Visningar
945
Senast: Älvan11
·
M
Hästvård Vad kan det bero på om hästen har börjat kissa mycket?? Jag har inte ändrat på något med fodret. Det ända jag har gjort är att byta...
Svar
4
· Visningar
680
Senast: Maxmax
·
Foder & Strö En utav hästarna ska få butta och jag hittade ett paket här hemma men hittar inget bäst före datum. Vet någon hur länge de brukar hålla?
Svar
7
· Visningar
1 073
P
Hästvård vet inte om detta var riktigt rätt kategori för brunstiga ston? Jag har ett sto som har väldigt kraftig brunst. Hon blit sur, grinig &...
Svar
18
· Visningar
2 380
Senast: Boj
·
Hästvård Nu behöver jag bukefolkets råd! Läget: Stor bruksnordis med massa man och svans, samt rejäl vintepäls. Pälsen är kanonblank samt ren...
Svar
12
· Visningar
1 514
Senast: Grålly
·
E
Foder & Strö Nu i veckan såg jag att gräset börjat växa här :crazy: Väldigt väldigt lite men det växer! Det är faktiskt svagt grönt i hagarna som vi...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: Centaur
·
K
Hästvård Hur bygger man upp en häst från grunden på bästa sätt? Så den blir så stark som möjligt. Nu menar jag leder, muskler osv...hela hästens...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: klabbarparn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V