Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Finns många trådar om ensilage, men jag hittar inte om det står något ang hur länge balarna håller?
Svar
7
· Visningar
1 180
Senast: misen
·
Foder & Strö Någon som vet om morötter är för svårsmält för ett 8 månaders föl? Min fölunge har börjat få magknip när hon står inne sedan ca en...
Svar
8
· Visningar
3 066
Senast: maria_b
·
Foder & Strö dags att köpa nytt kraftfoder funderar på att byta hon har ätit hippo musli bas men hon har fått så lite för att hon annars blivit ännu...
2
Svar
20
· Visningar
3 068
Senast: Madelene
·
Hästvård Min häst är nyimporterad från island och när han kom för en månad sedan hade han redan då regnskållor. Jag tror problemet ligger i att...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 097
Senast: Ruski
·
B
Hästvård min häst biter sig fast lite i bettet skritten och för att hon inte ska ligga på för mycket så måste jag hela tiden röra på handen, jag...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: Trani
·
M
Hästvård Är det verkligen rimligt att behandla med hippotrim 2 ggr/ dag (full dos per gång) i 20 dagar? Hästen ifråga har rejäl mugg men ingen...
Svar
14
· Visningar
3 578
Senast: pimy
·
P
Hästvård Hejsan. Jag undrar om det finns någon med några bra tipps till mig? Jag har sedan tidigare en nordis som ABSOLUT INTE ( ;) ) har...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Fick analysen av mitt hösilage nu i veckan och har börjat räkna så smått. När jag ger ca 1,2kg ts/100kg kroppsvikt så får jag redan...
Svar
8
· Visningar
1 890
Senast: Kratus
·
G
Foder & Strö Har en häst som har problem med kolik.En veterinär rekommenderade Fiberplex. Nästa gång jag fick ta ut veterinär, så fick han de vanliga...
Svar
2
· Visningar
1 207
Senast: gilboa
·
Foder & Strö Min häst får en bra fungerande foderstat men skulle behöva något som kompenserar nu när hon ska igång och tävla mycket och jag har...
Svar
16
· Visningar
1 427
Senast: Miss Sixty
·
G
Hästvård Har hört att det är vanligt att ridhästar "vänjs av" med att dricka tillräckligt mycket, och det är min erfarenhet också. Överallt står...
Svar
12
· Visningar
1 240
Senast: Stopek
·
I
  • Låst
Hästvård En häst i stallet krubbiter så fort den är inne i boxen och jag tycker att det både låter och ser hemskt ut. Hästen går ensam i en...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: mysko
·
R
Hästvård Hjälp mig! Idag såg jag att min pålla hade fått en stor knöl på den nedre delen av mulen:( . Knölen är enorm och stenhård, och det är...
2
Svar
20
· Visningar
5 797
Senast: Russin
·
Hästvård de är så här att i stallet där jag ha min häst e kompisens häst svullen i ena bakbenet.. så vi ha lindat han nu med linement i tre dagar...
Svar
5
· Visningar
921
Senast: BitterAss
·
L
Hästvård Min ena häst har mugg, inte så konstigt så som hagarna är nu. Jag lindar henne i hagen, lägger då bomull med mat olja och vitlök och...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
16 183
R
Hästvård Men jag har en liten undran... Min häst vrickade sig under ett ridpass för ett par veckor sedan, var synligt halt en dag och sedan...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: Bialitt
·
Hästvård Skulle vilja höra vad våra duktiga bukehovslagare har att tycka om att lägga skon lite bakom tån för att flytta bak överrullningen med...
Svar
11
· Visningar
1 274
Senast: Lindsen
·
Svar
3
· Visningar
1 214
Hästvård Nyfiken undran då jag har en virussmittad häst hemma, dock på bättringsvägen äntligen efter en väldigt jobbig vecka. För det första...
Svar
10
· Visningar
3 256
Senast: Fredag
·
Hästvård drar allt lite snabbt... när jag kom till stallet vid 15.00 idag så hade hon inte ätit upp sitt morgonhösilage, hade ätit knappa 1½...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 134
Senast: RIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023