Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Jag önskar höra o se bilder på hästar som har shyst kroppsbyggnad men ändå stor på låg protein kvot. Gärna ponnier o kallblod...
2
Svar
21
· Visningar
3 052
Senast: sissu
·
L
Hästvård Jag har en 6 åring som är 178 cm hög. Han har väldigt problem med att inte trampa sig i hagen. Nya sår nästan varje dag. Jag använder...
Svar
17
· Visningar
1 720
Senast: Jeeves
·
C
Hästvård Hejsan! Jag har ett varmblod sto på 12 år som är 1,65cm, Då jag måste få upp henne i hullet så tänkte jag kolla med er kunniga vad man...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 627
Senast: Snerra
·
S
Hästvård Någon som har erfarenhet av urinsten på häst? Berätta!
Svar
5
· Visningar
2 964
Senast: gazira
·
M
Foder & Strö Behöver man ge betfor till en häst som står på fri tillgång på hösilage? Det går åt 25-30kg per häst; dessutom får han extra hö när...
Svar
1
· Visningar
646
Senast: Luleå
·
Hästvård Är det någon som har något förslag på hur man bäst ska träna upp musklerna på vänster bak, efter att hästen har varit skadad i 3 år och...
Svar
3
· Visningar
980
Foder & Strö Har precis börjat ge pållarna detta foderjäst som är köpt på Granngården. Någon som har gett av detta jäst och sett bättring på hästens...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 912
Senast: sthu
·
T
Hästvård Min häst har blivit opererad i en hov för en hålvägg för ca 6 mån sedan. Har plastat den i två omgångar o nu har dett ramlat av pga...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: Pallas
·
H
Hästvård Jag brukar ofta linimentera min höst och strecha efter jag ridit. Jag et hur man strechar, men ngn som vet ngra andra bar saker man kan...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Hippokondriker
·
M
Foder & Strö Var och handlade idag och såg då att man kunde köpa en säck kraftfoder till häst, 25 kg, för 99:- Skulle aldrig få för mig att fodra...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 149
Senast: Bubbla
·
Hästvård Min häst har det men enbart på halsen han står inne på nätterna. Gå f.n. med halvhalstäcke då han får ska av allt annat :crazy: På...
Svar
2
· Visningar
917
B
Foder & Strö "Min" kille har börjat äta Sojaprotein. Nu äter han 1dl morgon, 1dl kväll. Hur mycket kan man öka per vecka tycker ni?Vi har ökat med ca...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: HelenaHandberg
·
M
Hästvård Sköter om en bruksnordis ibland. Han har varit barfota hela sitt liv förutom ett par veckor en enda vinter då han behövde brodd för att...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: Madelene
·
F
Hästvård Har en foderhäst som står på torvströ. Jag vill gärna att hästen har mellan 5-10 cm tjockt täcke på boxgolvet, men ägaren tycker att en...
Svar
16
· Visningar
1 664
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Funderar på hur lång tid man ska räkna innan man rimligen ska se någon skillnad på mager häst. Jag fick hem min häst väldigt mager...
Svar
5
· Visningar
2 200
Senast: Piffpuffen
·
W
Hästvård Jag har ingen som helst erfarenhet av hästar, men det kändes ändå som om det här var bästa stället att berätta om mitt problem på...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Just nu känns dett med snösulor ganska löjligt. Snön har man ju sett några gånger men den har inte legat kvar några längre stunder...
2
Svar
24
· Visningar
1 971
Senast: Lindsen
·
Hästvård Ang spatt Någon som har erfarenhet av häst med spatt? Visst får dom en mindre rörelse mönster i benet? Kan det återkomma? Kan en...
Svar
16
· Visningar
1 805
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Årets hö-sommar fanns inte här. Det egna höet är för första gången kvar på åkern (hästarna gillar vinterbetet dock). De som lyckats få...
2
Svar
26
· Visningar
2 342
Senast: tgd
·
W
Hästvård Alltså hur många hektar eller km2 är er vinterhage för hur många hästar? Vad anser ni om storleken på er egen hage?
2
Svar
24
· Visningar
2 841
Senast: Qodrofenia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation