Snösulor eller?

Sv: Snösulor eller?

Polle skoddes igår, hon fick hela sulor på båda fram då hon var lite öm i fötterna (stenhårt har det ju vart ute länge, och isigt som satan) .. och fick hon bara skor och brodd :)

Hon står just nu, oh ska jag gå promenad med henne eller så får vi hålla i hatten .. ;) Näe men, känns inte som att det kommer fastna så mkt ändå, hon lär ju stampa ur de.

Vi har föresten ca 1 dm nysnö, fast nu äre plusgrader igen så de lär ju smält bort ! :(

Hä är det endast en jävla massa regn och lera... Har väll vart 2 veckor snö sammanlagt. Eftersom min dam har tendens även hon att få diverse rötor och skit, så bestämde jag och hovis ihop att det nog är bäst för henne att vara utan, han sa också att de gjorde mer skada än nytta såhär års... och det förstår man ju med tanke på hur mycket lera det blir i hagarna när de är så milt....
Tack för tipset med matolja :D

Min skoddes i fredags, vi skippade snösulor, för de förstör hoven mer än de gör nytta, och när det ändå inte är någon snö...

Det där funderade jag över igår, min hovslagare frågade om jag ville ha snösulor men jag avstod.

Jag har fått för mig att snösulor skulle öka bakterietillväxten i +grader, fast det kanske bara är något jag drömt.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 767
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Hej! Jag har en häst som är rätt bra på att rycka av sig sina skor om han har snösulor mellan hoven och skon. Vi har därför valt att...
Svar
16
· Visningar
4 419
Senast: kem
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 938
Senast: Lipperta
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 622
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation