Jag ser mig själv som rätt hård och har liksom du sett alldeles för många som hållit liv i sina djur för länge- under min tid på djursjukhus såg jag bara två fall som jag tyckte de tog bort lite väl snabbt. Men mängder av djur det gått för långt för. Men det här är knivigt för mig. Jag håller med om att medicinera en period är en sak, men samtidigt lutar jag lite åt att det där med kör på så länge han har det bra och sedan får det vara nog som en del nämner här. För mig är inga principer åt nåt håll viktigast, det är hans livskvalitet. Hade jag behövt medicinera varje dag hade jag inte fortsatt. Här handlar det om några dagar i sträck vid några tillfällen tidigare, ibland bara en dag som förra veckan, sedan är han i full gång igen. Men jag startade tråden mkt för att ha bollat med folk innan nästa sämre period där han behöver hjälp i flera dagar kommer (om den gör, men jag befarar ju det). Och då vill jag ha tänkt igenom om det är dags att boka den där tiden. För mig är det lättare att ha en plan.
Sedan är jag nog inte med på din tanke om att säga att han kan leva smärtfritt resten av livet, för det kan jag ju inte garantera på min 12-veckors valp här heller. Vem kan nånsin säga säkert att smärta inte återkommer eller aldrig kommer dyka upp- då kan man ju inte leva öht.
Det är jäkligt svårt att sia om sannolikheten att det kommer schabbla mkt framöver. Det är lite där jag är nu. Hade ju varit smidigt att ha en kristallkula och kunna se vartåt det barkar..