Era Engelska fullblod - foderstat?

Sv: Era Engelska fullblod - foderstat?

ni ger för mycket mat till era fullblod

Senast ändrad av en moderator:

Ursäkta - och vad vet du om det?! Du har varken sett eller känner min häst, foderstaten är både analyserad och uträknad som sagt. Motivera dina påståenden. Oerhört onödig kommentar annars.

Och hur förklarar du att han faller ur om han får mindre? Han ska härdas?

Ska man helt enkelt bara dra ner till vad du tycker är lämpligt och vänta till djurvårdsmyndigheten ingriper eller hästen dör, det som infaller först?

Krabban skrev:
Vad härlig den var! Vinden som liksom blåser i pälsen... (Drömmer mig tillbaka till vår första hund som oxå var en Bearded men som blev påkörd när hon var 9 :cry: ...)

Vi har två, den ene, den på kortet, är min. Var tyvärr tvungen att klippa ner honom i höstas :(

kimsan skrev:
ni ger för mycket mat till era fullblod

Du som verkar veta och vet bättre än mig hur mkt mat mitt fullblod behöver, HUR drar jag ner på maten (mj,smrp) utan att hon tappar hull och muskler? *nyfiken*
Jag tar tacksamt emot tips eftersom det inte är det billigaste att ha en svårfödd häst:cool:

jag menar inget illa när jag svarar på era inlägg så sluta haka . jag vet ju inte hur era fullblod är i sättet och i hantering . jag har bara min erfarenhet av andra som har fullblod . och det är massor med bra folk . min fodring har funkat på alla mina tävlings hästar så sluta haka på mig .har nu bara en kvar och hon är som en ponny äter ensilage och max 2kg hippo basic nu och hon går på lösdrift. hon har aldrig ätit extra trams som man kan köpa jo salt sen har det räckt me det i dom färdiga fodren .

hon tränas just nu ca 4 ggr i veckan , hoppning en gång i veckan, ut i skogen mkt och lite dressyr i lösgörnade och för lydnadens skull.

Vad det totala värdet blev minns jag inte men har dett uppskrivet nånstans..=)

vafan är "haka" för något? jag hänger inte med

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 557
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 621
Senast: Irival
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 868
Senast: Imna
·
Utrustning Hej! Får om allt går som det ska hem ett engelskt fullblod eventuellt redan till nästa helg, hon ska bara gå igenom bes. Hon står för...
Svar
3
· Visningar
1 328
Senast: clovergirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V