Häst som snubblar.

Sv: Häst som snubblar.

*knapplån*

Jag glömde ju det som för mig var det största problemet.

När min häst började snubbla visade det sig att han hade borelia.

min d-ponny som i stort sett inte var dressyrriden alls då jag köpte henne snubblade en hel massa, speciellt då när hon var lite lång i tårna. Nu har vi ägnat över ett år med dressyrridning där vi byggt muskler och hennes balans har förbättrats otroligt (bomövningar är också toppen!). Numera snubblar hon i stort sett aldrig.

Bara en tanke, att det kan ha o göra med balans och koordination hos hästen.

Sanna

Jag har också haft en snubblig häst. Efter att han blivit equi-terapibehandlad, då det visade sig att han bl a hade massa låsningar i ryggen - blev det mycket, mycket bättre.

Liknande trådar

Hästvård Fattar inte vilket underforum jag ska lägga tråden på men snubblade över dokumentären "Fjällryttaren" på svt och har visserligen bara...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
19 882
Senast: MiaMia
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
385
Senast: animalasia
·
  • Låst
Hästvård Någon som vet vilken hästars som Oskar Öhrströms häst Ivory är? Det finns hästraser som orkar mer än andra , men var fick Oskar och...
Svar
3
· Visningar
317
Senast: Görel
·
Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka