Hur stor hage?

Sv: Hur stor hage?

ja lite litet, men de kan röra sig däri i samtliga gångarter, jag vet hästar som har mindre hagar som mår utmärkt och är mycket välmusklade, fina i pälsen och glada.. det är INTE hagens storlek som gör att hästarna är fula, det är omvårdnaden..

be nån mer en skrotbil bandspelare i fickan säga till grannarna om hästarna, filma sen när tanten kastar vedträn på bilen, lämna in anmälan hos polisen och be om vittnesskydd, dvs att du är anonym..

Mina har inte så mycket större just nu.
Pga vädret så trampar de upp och förstör annars.
När det är fruset får de gå i större hage och givetvis rejäla hagar på sommaren.

I mitt tycke låter det som du menar just den här hagen och dessa människor.
Varför annars skriva ut att de kastar vedträ på bilar och liknande.
Det har ju inte direkt med din frågan om det finns en lag om hur liten en allmän hage får vara.

Hur många i landet har inte alla sin hemma och äger hästar ändå.
Om hon är så förjävlig låt henne vara.

Ja de är ju inte världens vackraste hästar, de har ju mat. Var mest intresserad av att höra om det fanns en sådan lag.

Om det fanns en lag (vilket det inte finns) vad skulle du göra då?
Min häst rids på morgonen, får lunch vid 11 går ut vid 12-16 med EN annan häst. Hagen är väl 400mX400m. Rids tre dagar, träning tre dagar och vilar en.
Min häst mår alldeles utmärkt.
Men enligt dig är det väl nästintill djurplågeri det jag utsätter min stackars häst för.:eek: Eller?
Alla gör vi olika... Sånt e livet!

äh, på ridskolan jag red går de fiiiina privathästarna ut 1½ timma om dan, ensamma i en hage som kanske är 20 kvadratmeter.
massa täcken, även på sommarn off course.

Nej den anser jag inte. Men vissa hästar trivs inte att stå inne länge så är det bara. De allra flesta hästar trivs bäst med att stå ute 24 h om dygnet bara de har ett vindskydd, mat, vatten och en stoor hage där de kan röra sig fritt.

Jag försökte bara förklara hur dessa männsikor funka och att det inte funkar att prata med dem. Har inte något imot dem var mest intresserad av att höra om det fanns någon regel inte bara för den här skullen utan för intresset skull då väldigt många skulle ha brytit mot denna lag då.

Att tro at alla hästar helst vill stå på lösdrift är felaktigt.

Vissa trivs andra inte.

skrev inte alla, skrev de allra flesta. alla hästar som jag har träffat har då valt att stå ute framför att stå inne.

skrev inte alla, skrev de allra flesta. alla hästar som jag har träffat har då valt att stå ute framför att stå inne.
Kan jag nog hålla med om så länge det inte är en häst som är känslig mot kyla eller har andra fix ideer om vädret.

Bara man ser till så att man vanjäer in dom i god tid innan vintern så är det många som trivs ute. Iaf så länge ägarna ser till så att det fins tillräckligt med mat i hagen för dom kallaste dagarna, så hästarna kan hålla värmen.

I mina öron låter det som om du helst hade sett att det funnits en lag om storleken på hage för att du då hade kunnat "sätta dit" ägaren som du anser är "störd i huvudet"...?

nej så är inte fallet. jag är bara mån om hästarna, skulle inte spela någon roll om jag kände dem eller inte. men det gör extra ont när det är en häst man tagit om själv när man ser att den inte har det så bra som det skulle kunnat haft det. men det kanske är bara jag som är mån om hästarna och tycker de ska kunna röra sig osv i sin hage.

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 233
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några...
2
Svar
22
· Visningar
1 173
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
641
Senast: Hello
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka