S
Stallflicka
Sv: Skav !!
Använder du täcke med bogväck? Många hästar får skav annars, (men det kanske du redan tänkt på)
Använder du täcke med bogväck? Många hästar får skav annars, (men det kanske du redan tänkt på)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha jaa precis men det är det att hon får bara skav på bogen och på ryggen, men ska försöka med en sådan padd som en kompis hade på sin häst å se om det fnkar. Jag har med fårskinn undersadeln men det hjälper itne när schabraket soml igger under skaver
inte pälsglans!!
det funkar inte på alla hästar! min häst fick stora valbölder på kroppen där jag sprayat päls glans..
han fick gå utan täcke..hel rakad..mitt i vintern förra året pga detta..
aldrig mera!!
jag köpte fårskin och sydde fast på insidan av bogskyddet och det har funkat super!
och ruben är inte lika känslig som chippan eftersom hon är skimmel..så jag skulle varit väääligt försiktig..
kram på dig Gumman!
Nästa gång du funderar på att köpa täcke- spar hellre till ett Horseware med deras patenterade frontknäppning- passar alla
Skav på ryggen låter allvarligt! Har du textilsadel nu? Bara skit som glider omkring på ryggen! Skaffa en utprovad sadel som ligger still och ett ordentligt shabrak eller fårskinnspad/renskav att ha under.
bogarna ? har du ett rejält tilltaget i storleken? Låt täcket hänga löst i fram ,dra /ej bak täcket. Det brukar hjälpa! Har aldrig haft problem med skav oc har haft hästar i många år!
lycka ill
Då lånar jag tråden lite...
Min B-ponny är en liten känslig häst som lätt får skav. Dock måste hon vara klippt eftersom hon svettas rätt mkt och tränas aktivt. Bogskydd hjälpte rätt bra, men nu har hon fått skavsår på manken av själva bogskyddet Vi tog bort bogskyddet och såren läkte, men då fick hon skav på bogarna istället. Vad göra?
Nej nej inte på schabraket utan på täcketsy INTE på nylon strumpor under vojlocken att använda mot sadelskavet.
det kommer bränna ngt enormt, om sadeln rör sig.