Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Undrar lite hur ni reagerar o tänker när ni ser hästar som gnager bark? Jag ser hagar lite varstans där träden är ringbarkade o hästarna...
Svar
14
· Visningar
1 973
Senast: Tola
·
G
Foder & Strö Är det skadligt att ge en islandshäst på 350-375kg 0.6kg krafft protein dagligen?? Hö värdena är usla gällande protein och det är...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 120
Senast: Gauti
·
S
Hästvård Hej! Tycker det är ganska krångligt ,när ska man använda vad:confused:?Det verkar som om alla säger olika. Jag har använt arnika...
2
Svar
29
· Visningar
5 480
Senast: Ellyne
·
Hästvård Vad tycker ni om det här? vet skrev ut ivomec nu till två 7 månaders föl till betessläppet rekommenderade hon träckprov och...
Svar
9
· Visningar
1 283
Senast: jessivega
·
Hästvård Jag har en häst som är behandlad två i knälederna bak och hovlederna fram för inflammationer. Vid första veterinärbesöket blev hon...
Svar
13
· Visningar
1 014
Senast: Daimie
·
Hästvård Undrar om det är livstids karens på Fabrol för slakt? /Coop
Svar
2
· Visningar
931
Senast: Coop
·
U
Hästvård varför är min häst så extremt ömfotad? han är inte plattfotad alls, väldigt bra hovkvalité men han blir alltså i princip blockhalt utan...
Svar
10
· Visningar
3 454
Senast: Mariaauto
·
S
Hästvård Hej jag skulle behöva tips på hur jag ska få ner min häst (han är alltså för tjock tycker jag) han är 152 och får 7 kg hö om dagen...
Svar
3
· Visningar
721
Senast: ulv
·
Z
Hästvård Min häst fick för 2,5 veckor sedan ett överben på ett framben. Det röntgades igår, troligen ingen fraktur på griffelbenet. Bilder sända...
Svar
18
· Visningar
1 512
Senast: Zog
·
Hästvård Hejsan! Vad tycker ni om torv? (ej bädd, utan helmockat varje dag) Jag kommer nämligen att stå i ett stall som bara har torv med min...
2
Svar
38
· Visningar
2 499
Senast: Ashira
·
Hästvård Fick med mig min hästs journal hem o där står ju en hel del konstiga ord. Står så här: "Ultraljud: knäleder BB: måttliga ledbroskskador...
Svar
9
· Visningar
1 643
Senast: Melynda
·
Foder & Strö varför ger du det? för och nackdelar?
Svar
17
· Visningar
1 110
Senast: Shimzy
·
L
Hästvård mina ponnysar är inte alls bra veterinärerna har varit där nu flera gånger om dagen och febern har inte gått ner. Någon med tips?? Har...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Lindis
·
Foder & Strö Vad ger ni era 2åringar för foder & tillskott?
Svar
18
· Visningar
1 806
Senast: Equilina
·
B
Foder & Strö Finns det några belägg för att aspbark minskar parasitangreppen på hästar, eller är det en skröna? Vad i barken är det i så fall som...
Svar
6
· Visningar
2 611
Senast: åke
·
Hästvård Jag har alltid låtit mina hästar vila några dagar efter vacc, och tagit det lugnt (inte ridit svettig/flåsig) i nån vecka efter. De vet...
2
Svar
20
· Visningar
1 942
Senast: bigganl
·
Z
Hästvård Någon som varit med om det? Hur syntes det på hästen? Hur halt var den? Hur gick det? Tack!
Svar
17
· Visningar
4 617
S
Hästvård Hej! Jag har en Islandshäst (med det borde inte spela någon roll här) och hon har börjat att halta. Hon haltar bara när jag travar...
Svar
11
· Visningar
970
Senast: Snerra
·
A
Hästvård Detta är så knepigt.... min ena häst har dom 2 senaste dagarna inte vart riktigt "sugen" på mat, har ätit ungefär hälften av det han får...
Svar
6
· Visningar
751
Senast: Ancor
·
Foder & Strö min häst har haft en svacka ett bra tag nu. så jag bästemde mig för att köpa hippofoders "super G". är det nån annan som använder...
2
Svar
24
· Visningar
1 973
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka