M
millakalla
Sv: Fång eller inte fång, det är frågan
Han reagerar inte mer i nedförsbacke. Han går lite bättre nu, men har ff puls men ingen värme
Nu står han upp i boxen hela tiden, lägger sig inte så fort han kommer in. Ja jag blir inte klok, hoppas veterinären har nåt bra att komma med...
Nej jag har inte bytt hovis, utan har honom till alla mina hästar men av någon anledning så har han problem att sko russet, han har sömstuckit honom vid två tillfällen. Sista gången var han halt och varm men det försvann när sömmen kom bort. Han var helt ohalt innan sista skoningen..Men vad hemskt, det kan se väldigt likt ut som fång. det kan tom bli symtom som belasningsfång. (inte så ovanligt bland oseriösa barfotaverkare). Om detta har skett så har du samma symtom som vid fång "laminatis". Har du bytt hovslagare eller så . varför tog han mer denna gången? Har han varit problemfri innan och detta kommer efter skoningen så undrar jag om du inte börjar närma dig vad som är orsaken.
Om han bara är sulöm så tror jag inte han skulle reagera om du går i nedförsbacke lutande, inte brant på mjuk underlag? fånghästar har svårt för det.
Han reagerar inte mer i nedförsbacke. Han går lite bättre nu, men har ff puls men ingen värme