Nyårsnatten

Sv: Nyårsnatten

Ett tips till alla!!!

enligt djurskyddslagen §2 så är det djurplågeri att skjuta rakter i hästars närhet vilket i sig blir straffbart. detta har jag upptäckt detta nyår....då jag med nya grannar samt en alkoliserad granne som fullständigt gav fan i mina hästar 2 dräktiga ston och en till som fullständigt greps av panik...trotts att jag var å pratade med dess två grannar fortsatte det hela...men om man går in på jordbruksverkets hemsida så kan man skriva ut där det står om detta och lämna till grannen (vilket jag har gjort) japp hot och tala om att händer det igen så polisanmäler man.

nya grannen sköt rakter från dagen innan nyår max 4 m utanför hagen...hur intelligent är de????:eek:

så jag hoppas att jag slipper polisanmäla men jag tvekar inte att göra det.

Sv: Nyårsnatten

Vårat ena sto är rädd för raketer så hon är inne har tänt hela stallet radion på sen åker bomull och öron huva karnse låter dummt men måsste.;)

Liknande trådar

Hästhantering Visste inte riktigt vilken rubrik jag skulle lägga det under, moderator får gärna flytta om det passar bättre under en annan rubrik...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 070
Senast: Alexandra_W
·
T
Ridning Vi har fastnat och jag vet inte hur vi tar oss vidare. HJÄLP! Vi köpte i jan/feb ett litet russ. Jättesnäll och en helt fantastisk...
Svar
8
· Visningar
1 500
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 774
A
Träning Hej Jag undrar om det finns någon som har lite råd att ge mig om min travare. Jag har haft henne i några månader. När hon kom till...
Svar
16
· Visningar
1 146
Senast: Aia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka