Syns inget men halt!

Sv: Syns inget men halt!

Jojo, men jag litar till fullt på ET han kunde känna en kotledsinflammation och sa åt mig att beställa tid hos vet. Han har alltid hjälpt mig med sadlar sen en häst jag hade fick ryggproblem p.g.a. en sadel vi köpt som låg fel. så nu kollar han dem innan jag ens rider i sadeln.

Som sagt så tycker jag inte det skadar att man får en undersökning av en mer kunnig inom området, men man får ta det med en nypa salt, INGEN har röntgensyn :p
Det är jättebra om de är seriösa och som du säger - hänvisar till veterinär om de tror att något behöver åtgärdas den vägen eller kollas upp mer noggrannt, men ingen inklusive både ET och vet. kan avgöra till 100% (eller ens 90% för den delen) hur allvarligt något är eller exakt vad som är fel i alla situationer utan att ta prover/röntgenplåtar osv. Har man gjort en rejäl hältutredning eller försökt diagnostisera skumma åkommor så vet man ju hur mycket olika som kan behöva testas/kollas innan man hittat den verkliga orsaken..

Nej det är ju klart. Ska beställa en tid imorrn om vet behagar svara någon gång:p

Jag hoppas iaf att diagnosen blir bra och att de hittar felet snabbt! :) Eller att den blir bra snart så man kanske slipper veterinärbesök.

Åh jag tror att jag har råkat ut för samma problem .. skulle ut och köra russet idag, skulle precis börja trava efter att ha skrittat en del .. så travar vi, och hästen är halt ! Vänder hemmåt då .. kollar alla 4 ben, ser ingenting på något av benen. Hon är inte varm, svullen, öm, sårig eller nånting .. :S Något varm i sulan HF .. de får mig att tänka på hovböld .. ? :(

Jag har fått tid på klinik på torsdag och just nu tempar jag henne mo & Kv. Ingen feber än så länge.

Barnfritt?! :D

Ojsan Hoppsan, kan bli spännande med andra ord. Var ju faktiskt riktigt roligt sist. Fast jag tycker nog att du och Emma inte räknas som barn i det här fallet. :p

KL

Äntligen är min häst nu frisk och jag har börjat hoppa så smått,:banana:

Siktar in mig på tävlingar i slutet av mars/April:bump:

Va kul!! Hur såg behandling o rehabilitering ut osv??

Vi började med en hält utredning på ATG kliniken som visade att hö fram hade svår hälta som behandlades med att spruta henne i leden med nåt (inte tuppkam)
sen skulle hon stå i sjukhage i 4 veckor för att sen komma in igen för att se så det var bra. men hon fick då sprutas igen med samma fast det var betydligt bättre men vet. ville hjälpa henne och sprutade en gång till.:smirk:

Ytterligare 4 v i sjukbox...
sen åkte vi in och hon var frisk. så igångsättningen var (veterinärens) skritt för hand 6 veckor varje dag i 1 timme, :cool:

sen skritt uppsuttet i 4 veckor, trav 4 veckor galopp 4 veckor. sen fick jag börja volta henne och nu för en vecka sen fick vi börja skutta på små hinder.:banana:
pihuu! men det var värt väntan för hon är bara 9 (i år) och hon ska hålla Läääääänge:D

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
706
Senast: tara
·
Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: Freazer
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 677
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 804
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka