Sol exem...

Sv: Sol exem...

Jo,men altså ska beskriva lite mera nogrant.

Hon är ute på natten med täcke och salva,tar in henne vid 10 på morgonen(inte riktigt bestämt),hon står inne till ca.5-6 går ut med täcke och salva..

Pröva att "vända på det"-inne och ute, så hästen slipper det mesta av knotten i alla fall.

Fast om hon går ute på dem tiderna kan det ju knappast vara solen som är största anledningen
- för den är ju inte uppe då, och framför allt inte lika stark som under dagen?
Är det solexem känns det mer som att din häst är ute på dagarna och inne om nätterna,
solen tar ju när den är uppe och framförallt mitt på dagen.

Vänd på dygnet nu i sommar, blir ju inte värre av att testa.
Även fast du inte vill ha fel så finns ju problemet kvar, eller hur?

altså,hon är ute under de värsta sol timmarna!ch när hon går ut på natten ska hon ha på sig:
Hööks flugtäcke
AVS 14 salva
Flug huva med öron
skillinga ryd häst salva,så de kmr att gå bra!

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 188
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 677
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 146
Senast: animalasia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 279
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka