Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Hej! Min lilla shetlandsponny står idag på en foderstat som är uträknad av foderrådgivare på Svenska foder. Ska enligt denna klara sig...
Svar
18
· Visningar
2 901
Senast: Flash
·
K
Foder & Strö Har räknat ut foderstat med freefarm och de anmärker inte när det blir 31 gram kalcium respektive 30 gram fosfor, är det okej att han...
2
Svar
26
· Visningar
2 200
Senast: SiZo
·
Hästvård Vilka medel kan ni rekomander till detta? Vi har en valack som kliar sig i svansen baktill och nu såg vi att mjället har blvit värre...
2
Svar
32
· Visningar
8 075
Senast: charmant
·
Hästvård Min häst har haft kotledsinflammation och nu har jag börjar skritta honom 20-30 min/dag. Det jag undrar och som det verkar svårt att få...
Svar
3
· Visningar
1 176
Senast: kryckan
·
Hästvård Förra veckan var min häst ute och hade ett rejs på en asfaltsväg ett par-tre kilometer i underkylt regn=halt. Nu har han en svullnad på...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: DeCloe
·
Hästvård Urk han fick de när han gick på lösdrift innan han kom ner till mig här i kalmar och det blev väl missat. Inte så lätt att se. Men nu...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: Eliza
·
Hästvård Har sökt i gamla trådar men inte riktigt funnit det jag söker. Är det någon som använt munkpeppar på sin hingstiga valack och hur...
2
Svar
24
· Visningar
3 804
Senast: Kafferosta
·
M
Foder & Strö Har lite frågor angående linfrö. har fått tips om att ge min valack linfrö då han har svårt å hålla sig i hullet, och undra nu hur man...
Svar
11
· Visningar
1 480
Senast: verkligt nyfiken
·
E
Foder & Strö En gissningslek egentligen. Jag har börjat ge min häst Hoof&Health örter från Hilton. Det står att det innehåller riktligt med...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Egonson
·
Hästvård Har en femton år gammal shettisdam som jag misstänker har fått ett fångåterfall... :( Hon hade fång för tre-fyra år sedan, och nu verkar...
Svar
10
· Visningar
1 141
Senast: bootzie
·
R
Hästvård Fick mina pållar vaccinerade idag och nu undrar jag...(glömde såklart att fråga vetrinären) En gång för alla... *Ska hästen vila...
Svar
12
· Visningar
989
Senast: loch
·
G
Hästvård Snälla kan det inte sluta regna snart, och frysa i backen så att det blir tjäle. Riktig ordentlig tjäle. Min häst får små diffusa...
Svar
3
· Visningar
1 043
Hästvård Hej, idag när jag kollade i min pålles hårbotten i manen så var han helt rosasmulig (är skäck, det var alltså på det vita). brukar det...
Svar
8
· Visningar
1 710
Senast: fijja
·
K
Hästvård Har lite frågor om det efter som att jag är förälskad i en snart 4:a åring som har detta :( jag har inte ett susning om vad det innebär...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 751
Senast: rocki
·
G
Foder & Strö TS 83,2 % Råprotein 69 g/kg TS Smb.prot 27 g/kg TS Energi 7,0 MJ/kg vara Ca 4,21g/kg TS P 1,7 g/kg TS Mg 1,6 g/kg Ts Detta...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: gilboa
·
A
Foder & Strö Satt precis och tittade på en viss känd auktions sida, då jag hittade på preparat som: *Gurkmeja (Cirkulationshöjande, ledskyddande...
2
Svar
23
· Visningar
3 239
Senast: LolloFilipsson
·
Foder & Strö Jag sitter i väntans tider på att få tillbaka min höanalys :D Har redan nu börjat fundera på vilka näringsbehov min häst har och skulle...
Svar
8
· Visningar
1 002
Senast: Kaki
·
A
Hästvård Vår ponny tränade dressyr på tisdan och hoppning på onsdan och ingen hälta syntes då. Skritt på torsdan och vila på fredan. På lördan...
Svar
18
· Visningar
1 229
Senast: Messy
·
Foder & Strö Valack 1.64 hög Kan ha lite svårt för att lägga på sej. Normal mot grovt byggd. Fin i hullet Stått i ca 3 månader Tappat...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: Bubbla
·
Hästvård Jag tom tempen på min häst idag, hon är inte sjuk, utan jag gjorde det bara för att rutinkolla. Tempen visade 35,6 grader. Vilket är...
Svar
19
· Visningar
4 383
Senast: MovieStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Hundrelation
  • Oseriös avel 2023