C
chik
Sv: Snälla hjälp mig, måste få svar! anmälan?
Jag håller med denna talaren..
o flytta hästen nuu.
![Bump :bump: :bump:](/bilder/smilies/bounce.gif)
Visst låter det som om du råkat ut för en riktig skojare, men då måste du ta ansvar för din hästs hälsa och flytta därifrån. Om stallägaren missköter sina hästar eller ej bedöms av djurskyddsinspektör, ofta tillsammans med veterinär, vid ett besök efter att kommunen fått in din anmälan. Om hästarna serveras mögligt hösilage tycker jag att du kan göra en anmälan med gott samvete.
Däremot kommer naturligtvis inte djurskyddsinspektören att bry sig ett smack om att du köper mögligt hö av en oseriös stallägare. Han eller hon kommer att ta dig i örat och fråga ur i himmelens namn du kunnat vara så dum att du matat din stackars häst med ett foder som du vet är hälsovådligt.
Du är inte tvingad att stå kvar i stallet och du är inte tvingad att köpa hösilaget. Om du har köpt en vara men får en annan, icke likvärdig, är det ju snarare en rättsak. Eller ett fall för konsumentombudsmannen, inte vet jag.
I första hand måste du iallafall göra det som är rätt för din häst. Annars kan likaväl du bli anmäld för vanskötsel.