HJÄLP mig! Hästen magrar ur!

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Incontestable
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 3 285
Sv: HJÄLP mig! Hästen magrar ur!

Har en väldigt pigg häst som också är mager, rider inte alls för tillfället men ska igång tänkte jag, stod och tittade på just rehab, är den bra? Vill ha ett foder som gör att han går upp i vikt men absolut INTE blir piggare!
Ger lucernhack men det hjälper inget vidare, ska gå över till pellets så att jag kan höja givan tänkte jag...

Rehab är helt suveränt! Mitt supermagra fullblod har tagit såååå bra!:banana: Vet inte hur stor din häst är, men enligt kraffts foderrådgivare, så kan jag ge upp till 4kg per dag.(1,65 och vägde 432kg) Jag har gett 3kg nu ett tag och det hjälper! Vill inte heller ge för mycket energigiva, eftersom jag inte rider så hårt än, men som sagt så är det havrefritt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
781
Senast: matson
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
813
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
536
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka