Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Vad är den normala temp hos hästen?:confused: Min häst är lite snorig så jag tog tempern, då hade han 37,2 men jag vet inte riktigt om...
Svar
16
· Visningar
8 870
Senast: Mumin69
·
Hästvård Knäpper bak i benet på min lilla unghäst,låter som det sitter ovanför knäet,upp emot länden,någonstanns där mittemellan..Höften? Han...
Svar
12
· Visningar
1 261
Senast: zeus
·
S
Hästvård Hej,, har ett problem med min fjordvalack. På sommaren/ sen vår fram till hösten så kliar han sig konstant. Man, pannlugg, svans ryker i...
Svar
10
· Visningar
1 075
Senast: Stormblomma
·
Hästvård Börjar bli väldigt orolig över min hästs mage. Hon har alltid varit känslig om den när man sadlar och så. men sen har det blivigt värre...
Svar
2
· Visningar
874
Senast: Nausea
·
W
Foder & Strö Jag har en häst som på senare tid blivit hård i magen och verkar lite besvärad av det när hon bajsar. Svårt att gå och bajsa (aldrig...
Svar
14
· Visningar
7 294
Senast: Snowball
·
A
Foder & Strö vad kan ni rekomendra till en häst med dåliga hovar (50% xx)? Det är inte sprickor i dom men det är dålig kvalitet. TAcksam för svar...
2
Svar
28
· Visningar
2 739
Senast: sinner
·
Foder & Strö Har letat runt lite på foder till ett 5-mån föl, men hittar ej något som innehåller mjölkersättning. Dodson & Horrells foal creep finns...
Svar
7
· Visningar
1 767
Senast: Masse
·
Hästvård Jag har besökt ett stall med kvarka (utan att veta om det) i mina civila kläder, hur bör jag göra med desinfektion? Hur smittar det, är...
Svar
2
· Visningar
1 054
Senast: fejko
·
S
Hästvård Kan detta påverka hästens pälssättning något? Första sommaren jag hade min pålle så blev han gräsligt ljus!:crazy: Vill gärna inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 180
Senast: SirWillgott
·
N
Hästvård Jag ska hämta hem min hingst som blir 4 år nu första januari och eftersom det inte finns något stall här i närheten som accepterar en...
2
Svar
21
· Visningar
2 925
Senast: Fahlis
·
Hästvård Vad gör man med en man som är supertjock och lång på en häst som inte går att rycka???? :confused: Det är ett halvblod och underligt...
2
Svar
25
· Visningar
2 213
Senast: bigganl
·
S
Foder & Strö Hej. Jag måste fråga, ja har en häst som blir stirrig av havre vi bestämmde oss för att ge honom korn istället och han blev genast...
Svar
18
· Visningar
1 185
Senast: Sanna4
·
S
Hästvård Vår ponny hade i november månad urinvägsinfektion. Behandlades 7 dagar och blev bra. Nu har han haft liknande symtom, men då inte...
Svar
2
· Visningar
1 878
Senast: sunshine98
·
Hästvård har alltid haft halm i boxarna men det luktar så mkt amoniak, har hört att om man har torv eller spån så luktar det inte ??? någon som...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 213
Senast: Immer
·
R
Foder & Strö jag ger mitt dräktiga sto krafft groov 125 som är ett färdigfoder för dräktiga ston. ger henne sedan ensilage (ej analyserat) och nu...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Comfort
·
Foder & Strö Kraffts Havre Röd vs vanlig havre?Vad tycker ni? Kross eller hel?Skillnad? Varför ger man kornkross??Bra?Till vilken häst...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Russin8
·
L
Hästvård Vad ska ja göra??? i sep. köpte ja min första underbara lilla häst, allt har gått jättebra fram t nu....innan jul blev hon helt...
Svar
4
· Visningar
1 023
Senast: Linnet
·
G
Foder & Strö Kan man ge bakjäst tillsammans med Betfor, eller får man igång en jäs-process då? Man är ju lite rädd att hästen ska bli skit-full :o...
Svar
6
· Visningar
1 192
Senast: Kaki
·
S
Foder & Strö Jag undrar om det hjälper om man tar bort havren eller minskar den på en pigg häst, eller är det en myt??? allså att hästen skulle bli...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Jag ska ju snart få tillbaka mitt fullblod. Hon i sin tur älskar betfor, det är något hon skulle kunna äta tills hon spricker, hon...
Svar
7
· Visningar
915
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka