Tillskottsfoder för hovar

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare attsy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 739
Sv: Tillskottsfoder för hovar

ja vad bra. jo det har nog med det att göra. vi hade många problem med honom :D det är nog bra. jag hade matolja, det är också superbra och billigt. men var noggran och smörj in och ge honom tilskott så håller sig fötterna i fin form :)

jag har läst i en gammal hästbok att man kan ge hästar gelatin om dom har dåliga hovar - vet dock inte om de funkar eller är bra ... Som sagt har bara läst de i en GAMMAL hästbok.

Kiselgur och flytande Biotin har funkat på mitt halvblod.
Hade hivis ute förra evckan och han berömde hovarna. Efter den blöta sommaren, var hästens hovar hemska!

KL Gammal tråd :D Men men jag har nyss börjat ge min häst Hoof & Health (heter det har jag för mig, det hette förut Seaweed & Rosehips).
Hästen har haft röta, just nu är hovarna faktiskt jättefina men de växer för lite och är för sköra.

Min får kiselgur och biotin(ej flytande) funkar jättebra!

biotin i dubbel dos funkade yppeligt på trasiga ardennerfötter...och en regelbunden och envis hovslagare då...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 993
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 155
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag hittar bara gamla trådar om Biotin och dåliga hovar och tänkte passa på att starta en ny då min häst har problem med framförallt...
Svar
18
· Visningar
2 005
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Vi har för ett tag sedan fått hem en ponny. Tidigare ägare sa att hästen behöver skos var 8 vecka, men nu har det gått sju veckor...
Svar
9
· Visningar
1 570
Senast: Dessie2010
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka