Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Undrar om det finns någon som har blivit smittad av ringorm från sin häst? Eller om ni vet någon? Hur vanligt är det? Eller är vi bara...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 840
Hästvård Min pålle har fått mycket ömma muskler på nedre delen av halsen, skarven mellan bogblad och hals. Musklerna är ömma, stela och svullna...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: susanne
·
I
Hästvård Jag kom hem från spanien igår, och hittade min foderhäst med en massa "var-knutor", avskavt hår, sår . Min syster var uppe i helgen och...
Svar
11
· Visningar
1 476
Senast: Nea_
·
Foder & Strö Jag vänder mig nu till er samlade erfarenhet här...jag köpte min häst för ca 1 år sedan, oldenburgare som ridits mkt i dressyr, 11 år...
Svar
6
· Visningar
1 146
Senast: arabia
·
Hästvård Lillkillen tappade ju en doja igår. Då han har både hel sula, sko och brodd så är det ju en viss höjdskillnad (18 mm säger måttbandet)...
2
Svar
23
· Visningar
3 192
Senast: coari
·
U
Hästvård sist min häst va på kliniken så rakade dom ju benet och de va snart 2 månadersen och pälsen har bara växt minimalt på de benet, så han...
Svar
5
· Visningar
1 424
Senast: Bollie
·
S
Hästvård Min häst har fått ganska mkt mugg på ena frambenet o det är jättelerigt i hagen så jag brukar spola av hans ben o torka torrt med...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 381
Senast: Zawilca
·
F
Hästvård Kan de heta så ?, Men det är en häst i stallet, 11 årigt sto som "boxvandrar", Hon gör de både ute i hagen och inne i boxen, Hon ställer...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: Corminta
·
Hästvård skulle vilja fläta en ardennerfläta på min häst. men får inte till det och vill ha tips hon har massor av man, både lång och tjock...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: vinkelina
·
T
Hästvård Kan strömmen från eltråden på något sätt vara farlig för hästen? Om den skulle tex få den på halsen,nacken eller huvudet?
2
Svar
22
· Visningar
3 675
Senast: Jennifer80
·
L
Hästvård Jag har efter mycket funderingar, sparande & ännu mera funderingar kommit fram till att det börjar bli dags för min första egna häst. Nu...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: WilhelminaP
·
T
Hästvård lite bakgrunds fakta: Mitt tre-åriga sto skadade sig i hagen och fick en omfattande sår skada på vänster farmben och var väldigt sväld...
2
Svar
34
· Visningar
2 645
Senast: truls
·
L
Hästvård fast på framsidan av benet. Ingen svullnad och ingen hälta. Men jag undrar ju om jag behöver kolla upp detta. Jag kan för lite...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: chanell_86
·
Foder & Strö Jag har i bakhuvudet något som säger att hästar som haft fång är känsligare mot hösilage och ensilage än hö, stämmer det eller är jag...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Hej! Är det någon som vet eller har hört någonting om en ny lag som säger att det är förbjudet att trimma håret i hästens öron? Denna...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: Immer
·
Foder & Strö Jag ger min häst (väldigt liten) 9 kg hösilage om dagen, gav honom innan väldigt lite kraftfoder. Men fick för mig att jag tänkte testa...
Svar
10
· Visningar
873
Senast: laser
·
Foder & Strö Min häst är inte tjock. Däremot tyckte tränaren i helgen att han borde slimmas lite som sporthäst för att ha lättare när vi går upp i...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 030
·
Foder & Strö Hej! Ringde till kraffts goderrådgivning när jag fick hem min häst (2-3 månader sen) och dom rekomenderade krafft pony , och det är ju...
2
Svar
35
· Visningar
2 574
·
I
Foder & Strö Är det farligt för hästen att äta gran? Typ att man kastar ut julgranen till hästarna.
Svar
8
· Visningar
1 209
·
Foder & Strö Mina hästar har tidigare varit lösa i magen pga. för blött ensilage (ts 31%). Nu har jag börjat blanda upp ensilaget med torr halm, även...
Svar
8
· Visningar
985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund

Hästrelaterat

Tillbaka