HjÄlp Hon Rasar I Vikt!

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare lein
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 736
Sv: HjÄlp Hon Rasar I Vikt!

hon är 15 år och blir riden regelbundet typ 6-7 gånger i veckan.

Har hästen täcke på sig ute?
Täcke inne?
Värme gör att hästen sparar energi..

Har ni provat med att låta hästen få nån eller ett par vilodagar, det kan den faktiskt behöva ha med tanke på att den rids varje dag eller mera och att vikten inte kan hållas.

hon får ju rätt mkt grovfoder så men lägg till nåt kilo lusern varje dag och dela upp på 2 elr helst 3gånger per dag,kornkross är ju oxå ett väldigt bra foder för att få upp hästar i hull men det ger bäst effekt om det är nykrossat när man ger det.

jag ger till min svårfödda 1kg lusern,2kg ´havrekross.o hon håller siig jättefint nu.
och hon får 10-11kg hö

Hästar som är svåra att hålla i hull bruakr bli hjälpta av olja. Kraft har en superbra sådan!

Jaa, eller vanlig matolja från mataffären...Den billigaste kostar inte många tior, sen kan man köpa jäst och smula ner i fodret så hästen får b-vitamin som är aptithöjande.

Jag vet dock inte mängden jäst? Sen är det väl så att om hästen är smal så kan man väl ge ganska obegränsat med lucern, fast under långsam invänjning förstås!

Liknande trådar

V
Foder & Strö Hejsan Skulle behöva lite tips och rådgivning då det känns som att jag har fastnat på samma ställe. Har en D-ponny som har blivit...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: Valkyriaa
·
Foder & Strö Mitt ena fullblods sto har inget intresse/aptit på grovfoder och är ständigt tunn över revbenen, inte mager men tunn, i övrigt är hon...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: QuickStar
·
K
Foder & Strö Hej! Är så att min ponny älskar mat och är lättfödd, och har ganska lätt att lägga på sig. Tar det hela från början så att det blir...
Svar
4
· Visningar
1 421
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hade en tråd för ett tag sedan och fick tips om att ge krossad havre till min häst. Problemet är nu att han inte vill eller kan äta...
Svar
9
· Visningar
1 458
Senast: cerrox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka