Superveterinärerna

Sv: Superveterinärerna

Man kan "tala" med dem, kommunicera "gå dit och dit". Men att verkligen prata med dem, "hej, hur är det? Vad händer i helgen?".. Visa mig någon som verkligen kan och jag kommer tro det. Men så länge det "bara" finns människor som kan kommunicera med dem, som Hempfling, Parelli och de andra, det är inte min definition av att tala med någon.

I USA finns det riktigt bra horse whispers.

Har du sätt Mannen som kunde tala med hästar ?
Ungifär så, om du inte tycker det är att tala med hästen, så får det stå för dig.

*knapplån*

Jag har inte sett Superveterinärerna men jag brukar tilla på Animal Rescue och liknande program på Animal Planet. Programmet "går ut på" att vanskötta djur räddas, behandlas och adopteras ut.

Jag tycker att amerikansk djuvård verkar lite konstig i vissa fall. Tex så har de en viss förkärlek för att ta bort ben på mindre djur. Är det dåligt så bort med det.

Är hunden lam så lägg "bakkärran" på en vagn etc. Jag har lite blandade känslor för sådant. Lev och låt leva, visst. Men var går gränsen för ett värdigt djurliv?
Ska allt räddas som går att räddas. Hundar som uppvisar minsta aggressivitet vid fodring avlivas kategoriskt, det känns lite konstigt för mig. Adoptera inte dessa hundar till barnfamiljer och upplys om problemet.......
Komplex problematik, jag vet....

Jag har sett det en gång. Fy fan! Det var en häst som var så himla dålig! Den hade grymt ont det syntes på hela hästen, de hade den i en box med spån och den hade massa slangar och fick jättemkt smärtstillande. Veterinären stod bredvid och snackade om att "Ja den har ju väldigt ont vi får se om den överlever."
:eek: Låt hästen slippa lida!

WilhelminaP; Jag menade inte heller något illa med det jag skrev. "låter som ett helfränt program".. Har inte sett det än, och tyckte bara namnet lät speciellt. Låter ju som om dem verkligen kan göra under :angel:
Menade inte alls något illa mot djuren, om det var mig du riktade dig mot? :o

Senast ändrad av en moderator:

nejnej, lilla vän, det var inte mot dig jag menade, det är helcoolt :)

Så alla hästar som har ont ska avlivas? tex alla kolik hästar har ju jätteont ska dessa avlivas direkt?

Klart att djuren har ont men om man kan rädda dem klart man ska göra det bara hästen slipper lida när den blir frisk. Om du inte har sett mer än ett program så tycker jag att du ska se fler för de är väldigt lärorika. Igår operereade de en häst som hade problem med andningen den hästen blev bra utav operationen.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 241
Senast: Hedwig
·
Kropp & Själ jag har länge funderat på om jag ska göra en sådan här tråd. Jag vet inte varför jag gör det, mest för att få skriva av mig. Kanske har...
Svar
13
· Visningar
1 390
Senast: Vallmo
·
Kropp & Själ Och jag önskar innerligt att de hade rätt men så är tyvärr inte fallet... :( Hur orkar man kämpa mot en så stor och fullständigt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
13 054
Senast: Nethril
·
Hästvård För ca 8-9 månader sedan så fastnade min häst i en vattenslang. Fick den runt ena bakbenet (en sån slang på vinda som drar in sig...
Svar
7
· Visningar
2 104
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka