Kotleds inflammation?

Sv: Kotleds inflammation?

Mjo iofs, men det är ju de att vi lägger ju inte ut någon större summa på denna. Sammanlagt 4000 för att få ner henne hit.
Hon rids ju osv nu, dock itne så mycket då hon inte hinner, men får några månader sen va hon i bra kondition och reds en hel del.

Så hon verkar ju inte ha problem av det hela nu.
Vi kommer inte försäkra henne de första månaderna, dumt ja vi vet. Men händer det något allvarligare så tar vi bort henne direkt. Fullt medvetna om denna konsekvens.

Har fått reda på att ägarna har som krav att vi har henne på prov 1-2 månader först innan vi bestämmer oss, så vi får väl se hur hon ser ut i kroppen osv! Skönt med såna säljare! Lätt att jag vill ha de likadant, fast ändå inte (inte kul och få hem en skadad häst)

Hejsan! Tänkte bara höra med Er som har erfarenhet av kotleds-/knäledsinflamation, är hela senan under knäet och kotorna galliga?
Jag får nämligen panik här snart i väntan på min veterinärtid som inte är förens om en vecka :(
Min lilla bebis på bara 5 år blev nämligen halt efter jag tagit ut en bodyworker som masserade henne - ett tydligt tecken på att hon haft ont någon stans och gått och spännt sig då bodyworkern hittade en del spänningar.

Nu är hästen iallfall gallig precis under knäet, sen är det ingenting och så lite gallig vid kotan som hon alltid är! tänkte höra ifall det är troligt att det är kotledsinflamation, hatar att gå och inte veta!!! fattar verkligen inte varför hon skulle ha fått det heller :( Tävlar eller tränar nästan ingenting och hoppar max 80 :( hon gick mycket hårdare hos sin uppfödare...

Har verkligen fobi för kotledsinflamation då det tar så lång tid att läka, iaf om de gått med det länge :(

japp, frågan var iaf hur galligheten ser ut på era hästar :)

Vh Sara :)

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
709
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 002
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 984
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka