@liiinnea Det är verkligen en så jobbig sits när köp går i stöpet. De flesta investerar ju så mycket känslor i ett hästköp och när det istället för en lycklig dag blev så tråkigt är det mycket att ta hand om. Dessutom pengar, tid och energi som går till spillo. Två köp gick i stöpet för mig, ett av dem pga att hästen inte gick igenom, och med färsk sorg efter min fina höll jag på att gå under. Det blev så fruktansvärt nattsvart allting och att orka komma igen, börja leta igen, provrida igen, det var så tufft.
Men, för mig blev det tredje gången gillt, nu går han här
och såhär i efterhand är jag glad att det inte blev någon av de två första. Då hade jag aldrig träffat honom, han som faktiskt är min häst.
Ägaren till hästen som inte gick igenom och jag har ändå hållit kontakten. Det känns väldigt bra att få uppdateringar och få veta vad som felades. Jag tyckte ju väldigt mycket om den hästen och bryr mig såklart även om det inte blev köp. Kanske kan du fråga ägaren lite försiktigt om det finns möjlighet till att få ta del av utredningen sedan?
Annars, om jag får gissa, tror jag på problem i bäckenet eller ryggen med tanke på att böjproven var ua. Kanske har hästen gått omkull eller liknande trauma eller så är det medfött. Bra oavsett att veterinären såg det så att hästen förhoppningsvis kan få hjälp.