bara tjock mage eller proteinbrist?

Sv: bara tjock mage eller proteinbrist?

Aja, det kanske inte är så farligt med fettlager på honom som jag tycker mig se på bilden - häng inte upp dig på det nu. :)

Men om du nu ändå ska motionera honom lite mer så kan du ju försöka lägga in övningar som bygger upp magmusklerna - t ex klättring, gå över "stock o sten" eller cavalettibommar (lyfta ordentligt på benen, särskilt bakbenen) och försöka få han att jobba i korrekt form så gott det går.

Låter jättebra med den motion han får i hagen också nu när han går på lösdrift.
 
Sv: bara tjock mage eller proteinbrist?

Haha okej, jag blev helt "aaah!" för jag vill ju hålla den söta ponnyn levande :P

Kan man rida i korrekt form även om han inte är så tränad nu? Eller ska jag träna upp konditionen först? Han kan gå i fin form men han tycker det ju blir väldigt jobbigt efter ett tag nu :)
 
Sv: bara tjock mage eller proteinbrist?

Du får ju givetvis ta lite i taget - kanske inte kräva att han ska orka en timmes pass i alla gångarter i korrekt form! Utan om han är otränad så kanske bara kräva det i skritt till en början, sen försöka i trav kortare stunder tills han känns starkare... utöka successivt allt eftersom...
Jag är ingen expert på det där, utgår bara från sunt förnuft. Ta gärna hjälp av en tränare för den biten!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp