Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Jag skulle vilja ha lite råd utan att någon dömmer mig och min situation. Jag har en nybliven 6-åring, som vi fött upp själva. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 137
Senast: lonelly
·
K
Hästvård Jag har en shetlandsponny som är 14 år nu ,han har haft lindriga fånganfall några gånger . I somras blev han dålig fick medicin och blev...
Svar
13
· Visningar
1 279
Hästvård talade med min ridlärare (som oxå är ägare till min häst) då jag skulle vilja ha henne klippt, åtminstone halsen, magen där hon alltid...
2
Svar
33
· Visningar
2 750
Senast: misen
·
B
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av det. Hur har era hästar fungerat igen efter en sådan skada. Kan man rida "normalt" eller kommer hästen bli...
2
Svar
34
· Visningar
4 734
Senast: _Sofie_
·
C
Foder & Strö Hejsan.. Min häst ska bantas ned lite nu då hon har fått fång och veterinären säger att hon få¨r inte gå upp ngt kg utan helst gå ned...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Någon som vet skillnaden mellan dessa två, eller är det så att Pro-Paste innehåller Probiotika?? Någon som använt någon eller båda...
Svar
5
· Visningar
2 824
Senast: poetin
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med att få till bra foderstater till mina hästar. Jag har fått analysen på hösilaget nu och har använt mig av ett...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: silfurgeisli
·
P
Hästvård Vår ponny verkades för snart en vecka sedan (hon går barfota) och det brukar aldrig vara några problem. Denna gången blev hon dock sååå...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: Madelene
·
T
Hästvård Min häst blev opererad i hoven för ca. halvår sedan för en sk. hålvägg. De skar väck en hel del på framkanten. Nu har jag börjat att...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 913
Senast: borshult
·
Hästvård :cry: En trearing med diagnos artros? är det nagon som har erfarenhet av detta och vill dela med sig? Orsaker, prognos..?
Svar
11
· Visningar
2 651
Senast: CK
·
G
Hästvård Kan man pensla på rapsolja på hovarna i syfte att stärka dem och få dem att inte vara så torra?
Svar
5
· Visningar
1 822
Senast: Bergatroll
·
2
Foder & Strö Jag tycker att detta är knepigt. Det finns massor med information om hur hösilage ska se ut och lukta när det är okej, men hur är det...
2
Svar
32
· Visningar
9 635
Senast: Miranza
·
P
Hästvård Min häst har haft sadelknutor ett tag nu. Jag rengör han efter varje ridning men de blir inte bättre. Min ridlärare sa att det var...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: Ingridl
·
Hästvård Jag har fått totalt hjärnsläpp. Det finns ett blått medel som är bakteriedödande. Det misstänks kunna vara cancerframkallande. Jag har...
2
Svar
36
· Visningar
8 008
Senast: Miranza
·
Foder & Strö Jag har en undran. Vet någon om en häst kan få svullna ben (ffa bakben) av för mycket protein? Jag ger min häst krafft protein pga...
Svar
12
· Visningar
1 310
Senast: mahlmt
·
S
Foder & Strö En liten fråga..... Vad är skillnaden mellan hel korn och kornkross? Alltså jag vet att det är hel resp krossat korn, men just...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: mahlmt
·
H
Foder & Strö Är lusern det bästa? Jag har flera möjligheter att fodra med protein: vetekli, lusernhack, lusernpellets och soja? Hästen (21 år)...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Helan
·
N
Hästvård :confused:Hej lille naggur haar haft en hovböld ett tag och idag markerade han att han hade ont :cry::crazy: är det någon som har någon...
Svar
10
· Visningar
3 507
Senast: Naggis
·
Hästvård på kvällen eller ej? Hur gör ni? "Förr i tiden" för ca 8-9 år sen hade jag inte en tanke på det men nu, när jag har en häst igen,ligger...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Viggen
·
Hästvård Jag är intresserad av att veta mer om cushing's. Därför har jag några frågor till er som har haft en häst med sjukdomen: 1. Vilka...
2
Svar
27
· Visningar
6 342
Senast: kali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka