Sv: Cushing's

Tråkigt att hästen är i så dåligt skick. Låt oss hoppas att den kan leva upp nu när den får medicinering och korrekt skötsel för sjukdomen.

Jag kollade på bilder på Cushing'shästar på nätet i går och de fanns dem som såg bedrövliga ut innan diagnosen. Ingen muskel kvar på kroppen knappt, matt blick och hängig kroppshållning. Några månader senare såg de ut som vanliga äldre hästar, men runda över bakdelen och revbenen, pigga ögon, och mycket mer normal päls.

Frustrerande dock att det var så svårt att få tag på medicinen!

Ja verkligen frustrerande.. det verkar inte finnas nånstans att få tag på snabbare än 4 veckor. Hoppas vår lilla patient får hjälp av medicinen också!

Konstigt.... Jag fick hem Parkotil på 3 dagar från djurapoteket för ett par veckor sedan. Skulle det vara slut? Det kommer däremot finnas ett billigare preparat som inte fanns hemma ännu (heter Pergolid ) Det kanske är detta som det tar tid att få fram. Möjligheten finns ju annars att starta behandlingen med Parkotil om det är brådskande då är det ju värt det dyrare priset.

Jaha. Okej. Det är ju inte min häst utan jag berättar bara om vad stallkompisen sa om medicinerna. Hon har inte så bra ekonomi så det kan vara det andra preparatet hon väntar på.

Jaha. Okej. Det är ju inte min häst utan jag berättar bara om vad stallkompisen sa om medicinerna. Hon har inte så bra ekonomi så det kan vara det andra preparatet hon väntar på.

Jag har också väntat på Parkotil i ca 4 veckor nu...:(
Som tur var så hade min ATGklinik en förpackning hemma som jag fick köpa så länge.
Min häst mår så himla bra tack vare medicinen så jag är livrädd att plötsligt stå utan!

Jag fick som sagt Parkotil för 2 veckor sedan. Då var det INTE slut. Konstigt att du då har väntat i 4 veckor?? Beställer veterinären från djurapoteket i Uppsala?

Här går det till så att jag kontaktar ATG och dom faxar ett recept till det apotek där jag vill hämta ut medicinen och dom i sin tur gör en beställning någonstans.
Det var likadant när min häst skulle börja med medicinen Permax första gången, först gick det inte alls att få tag på och sen var det olika om det fanns i 0,25 mg eller 1,0 mg...

Åsa. Har ni fått provsvar än om det är Cushings? Kali

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
5 036
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hejsan! Jag har en fantastisk femårig hopphäst som jag importerade från holland för ungefär 2 veckor sedan, klinikbesiktad av två...
Svar
11
· Visningar
5 219
Senast: DGjumping
·
Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 135
Senast: EmmaW
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka