Hovproblem.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare todde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 91
  • Visningar Visningar 7 913
Sv: Hovproblem.

En fråga till er hovisar. Hur anser ni att man sköter sin hästs hovar på bästa sätt? Förutom urkratsning dagligen, ren bädd och regelbundet skött av hovslagare.

Lite suddig bild...! Men är det plast allt det som är lite blåtonat i bilden? Jag skulle vilja efterlysa en bild på hov OCH ben ända upp till armbågen tagen framifrån(dorsalt) och från utsidan(lateralt). Jag tycker att bilden skvallrar lite om upptryckt kronrand men är som sagt lite svårt att se.

17297818.jpg
17297816.jpg

17297817.jpg

Hoppas du kan se bättre nu. Svårt att få till det med mobilkamera.

från borshult itrakten + riktning mot hörn stödet utåt

lite tröga är ni .vadå rebus ego centius planium alltså från
kronranden snett bakåt i riktning 4:e sömmhålet eller där sömmen
kommer ut från via 4e sömmen där r sitter hornklyftan och under ifrån har sula + hörstödet blivit under minerat kan någon säga ungifär prognos hur länge det tar innan den har vuxit ner
sitter ca 2 cm ner på hovväggen på en hov som ca är 8-10 cm hög
kanske du flygare som vet vem jag är eller?

Antar att vdb inte är nöjd med mina foto eftersom han inte har givit någon komentar.

Antar att vdb inte är nöjd med mina foto eftersom han inte har givit någon komentar.

Nja....nyår, semester och annat! De nya bilderna var lite suddiga och lite från felvinkel, och ja....det är svårt att göra oss hovisar nöjda när det gäller bilder!
Rakt framifrån+ rakt från sidan!

lite tröga är ni .vadå rebus ego centius planium alltså från
kronranden snett bakåt i riktning 4:e sömmhålet eller där sömmen
kommer ut från via 4e sömmen där r sitter hornklyftan och under ifrån har sula + hörstödet blivit under minerat kan någon säga ungifär prognos hur länge det tar innan den har vuxit ner
sitter ca 2 cm ner på hovväggen på en hov som ca är 8-10 cm hög
kanske du flygare som vet vem jag är eller?

Om du håller dig till svenska så kanske jag kan läsa vad du menar och eventuellt även svara på din fråga!

jag har ju sagt att det rör sig om en hovklyfta om du nu är hovslagare så måste du veta vad det är på en häst har jag uttryckt mig nu korrekt

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 580
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 706
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 832
Senast: Calmiche
·
Hästvård Känns som att jag har startat tusen trådar om den häst skadan sen i höstas, men nu kör vi igen. Kort bakgrund: Hästen har ett aktivt...
Svar
17
· Visningar
4 765
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka