Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Uppkommer det bara vid överansträngning??? Kan det vara ärftligt???
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: TantEster
·
B
Foder & Strö Ger ni era hästar selen? Jag ska börja göra det har jag tänkt, men vart kan man köpa det? Nån som vet?
Svar
3
· Visningar
860
Senast: _86a_
·
H
Hästvård Kan en häst ha brist på något eller nått annat som ligger i för att hovar ska växa sakta, väldig sakta. I övrigt bra hovkvalite.
Svar
10
· Visningar
1 176
Senast: Kung Bob
·
Hästvård vad kan hönda om hästen går lite innåttåad med ett ben? får den ont i benet då?
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: BedaQuick
·
L
Foder & Strö Jag undrar om det finns nån gräns för hur mycket MJ man kan stoppa i sin häst? Vad är det mesta ni gett nån häst? Jag ligger rätt högt i...
Svar
11
· Visningar
830
Senast: LindaK
·
T
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av någon häst som har överbett? Det är så att jag eventuellt kommer köpa en häst som har det. Hon äter...
2
Svar
24
· Visningar
8 436
Senast: spindel_17
·
L
Hästvård Suck. Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Men vi tar det från början.. Ordinarie hovslagaren (som vi är jättenöjda med) hade...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 816
Senast: Lord Owen
·
Hästvård Min lilla grabb på 1½ år insjuknade förra onsdagen . Visade tecken på kolik men fick igång magen efter promenad. På fredag var de...
Svar
7
· Visningar
1 051
Senast: FT_ryttare
·
Hästvård Satt lapp i stallet idag om att vi skulle avmaska nu men jag trodde inte att man avmaskade mitt i vintern. Vad avmaskar man mot nu...
Svar
18
· Visningar
2 535
Senast: Madick
·
T
Foder & Strö Jag fick hem en mager å Tanig häst för några veckor sedan. En Arab 18år gammal 147cm hög. revbenen m.m. syns. Nyligen avmaskad...
Svar
7
· Visningar
756
Senast: arabia
·
R
Hästvård Såg en vit "mask" igår och iförrgår i hästens skit, den var ca 4cm lång och kanske 3mm på diametern. Är de mask eller något annat? Om de...
Svar
12
· Visningar
1 341
Senast: Sar
·
G
Hästvård Hej , jag undrar vad KS är för något? Mycket tacksam för svar.
Svar
2
· Visningar
874
Senast: glitzen
·
S
Hästvård Min häst har varit svullet i knäet ett par dagar nu. Liksom varm och vätskefylld över knäet men ingen hälta eller så. Har låtit honom...
Svar
4
· Visningar
5 872
Senast: Babe
·
F
Hästvård Kan nån ge tips på hur man ska massera hästen ? skriv gärna långa utvecklande så att jag gör rätt : )
Svar
1
· Visningar
675
Senast: Lejonelle
·
M
Hästvård Min häst får svullna ben av att stå inne. Har haft han hemma i nån dag nu och då har han gått ute på nätterna och då gick svullnaden...
Svar
18
· Visningar
1 856
Senast: Domino_s
·
F
Hästvård Galla !!!! -------------------------------------------------------------------------------- Hej alla ! Jag har ett svenskt...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: Domino_s
·
Hästvård Med risk för att låta väldigt korkad och ovetande, men igår efter jag hade varit ute och konditionstränat min lilla hest upptäckte jag...
Svar
4
· Visningar
15 842
L
Hästvård var till vetrinären idag med min stora häst. först för 2 veckor sedan konstaterades hovledsinfl. behandlad med cortison å tbx om 1,5 v...
2
Svar
33
· Visningar
6 421
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Ja, hur mycket musli ger ni era hästar per dag, som ENDA kraftfoder? Skriv hur hög manke och hur gamla de är också. Ha det bra!
2
Svar
23
· Visningar
6 992
Senast: My Beauty
·
S
Hästvård Är det någon ide att oroa sig för att benet blivit en aning tjockt kring en 7 veckor gammal (behandlad) vrickning som resulterat i en...
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: kolur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka