Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård hej ja har en häst som har ont i rygg/länd, vetrinär säger inte det är någon fara bara att bygga upp musklerna igen på ryggen, men han...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: remmis
·
B
Foder & Strö vi fick våran hö-analys nu men jag kan ingenting om sånt :angel: något som har lust att kolla om detta är bra hö? HÖ 1: TS 91.1...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: milly
·
Hästvård Dagen före julafton hade min islandsvalack den dåliga smaken att göra sig ganska mycket illa i höger framknä... Han och kompisen hade...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Min häst gillar verkligen inte sina pellets och jag hade gärna sett att han åt med lite bätte aptit. Som dagens läge är får han 3 kilo...
Svar
14
· Visningar
1 631
Senast: Rea
·
Hästvård Hej kom och tänka på detta häromdagen. Vad använder man helosan salva till egentligen? Jag använder det bara om huden är irriterad...
2 3
Svar
42
· Visningar
25 840
Senast: ratzzy
·
S
Hästvård Reagerar med samma fundering varje gång jag ser dessa halvklippta hästar nakna i vinterkylan... är det jag som är fjantig som tycker att...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
14 236
Senast: mackan
·
A
Hästvård Vilket underlag är bäst att ha i boxen om man har en häst med ömtåliga hovar :confused: :confused: Vi har hört att spån torkar ut...
Svar
10
· Visningar
1 650
Senast: hannibal
·
H
Hästvård Vi ska köpa en gelpad och marknaden för dessa är enorm både vad det gäller pris, form och marknadsföring. Den främsta anledningen till...
Svar
11
· Visningar
1 555
·
Hästvård Jag har hört både negativa och positiva saker om att klippa sin häst, men varför klipper vissa sina hästar som inte utför ngt arbete...
2
Svar
24
· Visningar
2 834
·
J
Hästvård Jag har en liten shettiskille, 2,5 snart 3 år, som i förrgår började lukta pekka i munnen varför jag tittade lite närmare på tänderna...
Svar
4
· Visningar
1 430
Senast: arabia
·
Hästvård kanske en lite dum fråga men har alltid undrat vad det e för ljud lr varför det låter som typ vatten i hästarnas magar om de blir pigga...
2
Svar
22
· Visningar
8 582
Senast: Bellina
·
F
Foder & Strö Upptäckte häromdagen att det är tydligen krafts miner röd som ingår i stallhyran, men ja tycker inte det passar alls till stallets hö...
Svar
13
· Visningar
1 177
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Är "ny" på lucernpellets. Är inne på min tredje eller fjärde säck just nu av samma fabrikat (Kvarnbyfoder) och från samma affär. De...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Masse
·
V
Hästvård Hej, Min häst är plötsligt lite "halt" på vänsterbak. Jag har kollat under hoven men ser inget konstigt, han är varken varm eller...
Svar
18
· Visningar
4 616
Senast: vdb
·
Foder & Strö Min älskling får hösilage, betfor, mineraler samt Hippo Basic. Plus godis då och då! :love:
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 164
Senast: Anol
·
Hästvård Hittar ingen annan tråd som tar upp detta; Hur mycket vatten/sprit till hur mycket radital?? Står bara på flaskan att det ska spädas...
2
Svar
20
· Visningar
3 868
Senast: BitterAss
·
Foder & Strö Upptäckte idag när jag klippte att nye herrn tappat i vikt. Antagligen pga att jag strök oljan. Trodde i min enfald att det skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 030
J
Foder & Strö Någon som har innehållsförteckning på detta foder? Jag är bara ute efter vilka olika spannmål etc det finns i, samt procentuellt hur...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Jeeves
·
Hästvård Upptäckte att mitt föl linkade omkring i hagen i dag. Kände ingen svullnad eller värme och trodde först att det kom från hoven eftersom...
Svar
6
· Visningar
1 250
Senast: towe
·
Hästvård Idag när jag var ute och red med min mamma så bajsade hennes häst, vi stod några meter bort men ändå bakom. När vi skulle gå förbi så...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Feua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka