Lös i magen av olja, vad använda istället?

Sv: Lös i magen av olja, vad använda istället?

Det kan inte vara så enkelt att han har gått ner i hull för att han faktiskt har bytt ägare, bytt stall, kommit till en ny miljö och ska bo in sig där, hitta sin plats i flocken lära sig rutiner och helt enkelt bara stadga sig?

Bara en tanke...

Det kan inte vara så enkelt att han har gått ner i hull för att han faktiskt har bytt ägare, bytt stall, kommit till en ny miljö och ska bo in sig där, hitta sin plats i flocken lära sig rutiner och helt enkelt bara stadga sig?

Bara en tanke...

Jo, visst kan det vara så, han verkar dock tagit det hela med ro, och äter ju betydligt mer nu än när han kom, men nu han tappar.

Men det kan spela in, kylan kan spela in (går ju åt mer energi när det är kallt liksom). Sen KAN han ju vara sådan att han tappar vikt/kräver mer mat i vila med. Men jag lär ju försöka få upp dem, han ska ju börja jobba nu med, och då går det ju åt ännu mer MJ.

Liten uppdatering.

Ett tag efter oljan var utsatt blev magen 'sådär' igen. Så jag började undra om det verkligen var oljan.

Smög på ½ dl olja igen utan skillnad, började sen ge ProFeed och magen utmärkt. Idag står han på 2½ dl olja (ska höja upp till 3 dl igen sen) och ProFeed och magen i topptrim.

Så det löste sig ändå, krävde lite mer detektivarbete bara.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag rider en 23 år gammal ponny, maxad C, som har svårt att få i sig höet. Kraftfoder är inga problem. Hästens tänder är kollade av...
Svar
16
· Visningar
8 578
Foder & Strö Sökt igenom 15 sidor med sökresultat och enbart hittat: max 100 g olja per 100 kg häst och utfodring max 200 g olja per 100 kg häst...
Svar
9
· Visningar
1 326
Foder & Strö Ja, jag skulle behöva lite nya tips och idéer. Mitt ena sto blev lös i magen tidigare i höstas och det har ännu inte givit med sig...
2
Svar
36
· Visningar
3 087
Senast: Rebecka83
·
Foder & Strö Sitter och försöker klura ut en foderstat åt nye herrn. Lite svårt då jag inte vet vad han fått i MJ innan, utan har 10 kg oanalyserat...
Svar
7
· Visningar
969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka