Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ja, rubriken säger väl allt...har nu ikväll så här lagom före jul haft ut vetetinären eftersom jag tyckte att Frans rörde sig konstigt i...
2
Svar
25
· Visningar
3 251
Senast: Emmah.S
·
K
Hästvård Hur är det att göra om åkermark till hagmark? Vi har en häst gård och har tänkt att till sommaren arrendera en stor åker som ligger i...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: kol
·
Hästvård Har en fundering då jag aldrig kastrerat hingst tidigare. Hur tidigt kan man kastrera? När är optimalt att kastrera? Hur påverkas...
Svar
7
· Visningar
961
Senast: CK
·
K
Foder & Strö Har en ganska enkel fråga; hur mycket vetekli kan man ge till en häst på ca 550 kg ? Alltså finns det nån sån max-begränsning eller tål...
Svar
1
· Visningar
979
M
Hästvård Märkte att det "knäpper" i min ponnys kotor när hon sätter ner hoven i marken. Har inte märkt det förut och hon är varken halt eller...
Svar
6
· Visningar
1 779
Senast: Magendy
·
T
Hästvård Fick igår ta bort mitt sto akut pga brutet ben, allt gick fort, tre timmar efter att jag blev utringd till stallet var allt klart och...
2
Svar
22
· Visningar
2 574
U
Hästvård min pålle har lyckats att böja sin sko lite..den sitter i med alla sömmer men den är lite böjd längst ut om nån förstår? och givetvis så...
Svar
11
· Visningar
3 206
Senast: Domino_s
·
K
Hästvård Min häst får hösilage. Är ej lös i avföringen utan hans problem är när han bajat färdigt kommer det mörkbrun vätska. Pigg och frisk för...
Svar
9
· Visningar
1 121
Senast: rewilo
·
S
Foder & Strö hej alla som ger msm jag funderar på och ge det här till min gammla dam på 24år för lederna osv.hur tycker ni det funkar på era seniorer?
Svar
3
· Visningar
876
Senast: lovehorses
·
Hästvård Min häst ska åka till nordirland nästa vecka. Något speciellt jag ska tänka på? Foder under resan? Han kommer åka lastbil och de kommer...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Ireland
·
Hästvård Hej hej Det är såhär att min häst råkade ut för en olycka för cirka tre veckor sedan. Han skenade och när han sedan hittades hade han...
Svar
3
· Visningar
3 631
Senast: LelleLilla
·
A
Foder & Strö Min häst har i och med att vi börjat med sommarens höensilage börjat tvätta ensilget i sin vatten kopp och därmed blöter ner halva...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Ylva86
·
Hästvård Jo det är såhär att min häst har en obotlig benskada(har varit på travkliniker) Så han kommer väl då avlivas min fina pojke:cry: Hur ska...
Svar
6
· Visningar
922
Foder & Strö När ni beräknar foderstat tar ni även hänsyn till att hästen blir "mätt"? Eller har det samband med tuggbehovet? Har hästar ens nån...
Svar
5
· Visningar
1 240
  • Låst
Hästvård och bota min pojke som måste avlivas:cry:pga e´n benskada:cry:
Svar
2
· Visningar
776
Senast: tya
·
Foder & Strö Jag har ett sto som gått med föl vid sidan i år (hon är inte ombetäckt) hon har vart väldigt svår att hålla i vikt och tappat mycket...
Svar
19
· Visningar
2 663
Senast: caballus
·
Hästvård Lillkillen hade ingen böld, tyvärr får nästan tilläggas. Utan sulöm BF. Han har alltid (eller ja sen han kom iaf) haft lite känsliga...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
11 870
Senast: ako
·
Hästvård att hästen är svagare på den sida manen ligger på? och att om den alltid håller svansen åt ett håll under ridning och annan motionering...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 160
Senast: Nyrelski
·
D
Hästvård Vad har ni för erfarenhetr av det? Hur lång konvalicent har det varit? Har förstått att konvalicenten är lång men brukar det bli...
2
Svar
23
· Visningar
9 833
Senast: Andorra
·
L
Foder & Strö Hur mycket ger ni era hästar/ska man ge en häst av glucosamin? Jag har köpt en burk till min tant för att hjälpa henne nu på ålderns...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka