Är det en myt?

Sv: Är det en myt?

Jag tror att det är en myt och inget annat. Pratade med min kiropraktor om det och han sa att en häst ska inte ha någon "dålig" sida. .

Där svammlar din kiropraktor!
Det är väldigt ovanligt med hästar som är helt liksidiga. De ryttare på hög nivå, som träffar på en sådan under sin livstid, finns det inte många av.
Vi andra nötter kan inte känna så bra, vi är helt enkelt inte tillräckligt duktiga, eller/och så är vi också så oliksidiga att vi därför känner fel.

Sv: Är det en myt?

Nej, målet med alla hästar är ju att de ska vara helt liksidiga, men hur ofta händer det? Alla hästar har ju ett varv som det är lite svårare med, behöver inte vara mycket men det är ändå lite lättare åt ena hållet.

Har tänkt på det någon gång? Vilken sida som är den starkaste på hästen och vilken sida manen ligger på då? Jag vet inte varför helt, har min teori som jag skrev, vet bara att det oftast är så :D

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 586
Senast: Liten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 725
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 556
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka