Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fundera länge på var jag skulle lägga denna...blev här i slutändan. Kan hästar vara nattblinda/se dåligt i mörker? Kan man ta reda...
Svar
9
· Visningar
2 793
Foder & Strö Nu är det så att det verkar som att vi har blivit lurade när vi köpte korn. Vi var så dumma att vi inte kollade i säckarna vad det var...
Svar
11
· Visningar
1 696
Hästvård Är det på något sätt förbjudet (farligt?)? Det kan det väll inte vara? Jobbar med sånna,och vi har rådgivare som åker runt nu och...
Svar
9
· Visningar
2 837
Senast: Fibusen
·
T
Hästvård Vi försöker komma tillrätta med min häst och i vilken grad hon har smärta i sitt dagliga liv och hur mycket som "sitter i huvudet"...
Svar
12
· Visningar
8 141
Senast: Centaur
·
A
Foder & Strö Tips hur man får en lat ponny pigg. Provat med att dubbla havren, äter nu 15 dl/dag. Ingen skillnad. Tips?
Svar
18
· Visningar
2 100
Senast: jea78
·
Hästvård :(... Min lilla korsning är bara 2,5år & har ändå varit halt ett antal ggr. Som 8månaders slog hon omkull på isen & slog i höften =...
Svar
3
· Visningar
1 002
Foder & Strö Jag har på flera olika ställen läst att hästar kan bli lösa i magen av fodret, stora kraftfodergivor framförallt. Men jag undrar...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: Luleå
·
Hästvård Nu blir det skitsnack vill jag lova! :D Mitt sto har nu i två månader ungefär varit dålig i magen -till och från (dvs inte hela...
Svar
5
· Visningar
1 281
E
Hästvård Japp, precis som det låter! har ett 4 årigt sto som ja köpt för 4 månader sen, då var hon nyligen inriden. Kom hem till mig- vila ca 2...
Svar
5
· Visningar
1 029
Senast: evrebellma
·
Foder & Strö JAg är runt i foderstats ljungel just nu. trodde jag visste hur jag skulle räkna men nu vet jag inte längre. Min häst är under igång...
Svar
13
· Visningar
893
B
Hästvård Mitt fullblodssto ville igår kväll inte gå med in från hagen, "skit" hovböld tänkte jag. Men när vi till slut fick inne henne ( hon var...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: BedaQuick
·
Z
Hästvård JA som sagt - vad är björnfot? Råkade läsa en tråd om det och fattade inte vad det är ... :o
Svar
3
· Visningar
3 598
Senast: fijja
·
Foder & Strö Startar en ny tråd eftersom att jag inte förväntar mig ngn hjälp i den andra då jag skrev oskalad istället för hel havre. Nu är det så...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: Taxilock
·
Foder & Strö Ja, frågan är ungefär som rubriken. Innehåller linfröolja och rapsolja ren energi eller är det även protein? Funderade eftersom både...
Svar
3
· Visningar
1 902
Senast: _86a_
·
S
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av detta?
2
Svar
34
· Visningar
7 820
Senast: Sprettur
·
Hästvård min häst har ågetogen fått svullna körtlar bakom ganasherna, har gått i en ny hage att par dagar, som är full med fruset gräs, och då...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: arabia
·
Hästvård Har ett fblsto som är dräktigt på lån. Ägaren har x många sagt att hon måste ha varma täcken på sig så att hon inte fryser och om hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 331
Senast: maria_b
·
Hästvård Min gamla ponny äter dynga i hagen på våren:crazy: Aldrig under andra delar av året utan bara på våren. Jag har undrat om det kan vara...
Svar
7
· Visningar
965
Senast: chrysler
·
Hästvård hur rycker man en man???? :confused:
Svar
4
· Visningar
986
Senast: NilaD
·
B
Foder & Strö Jag fodrar min häst med Teknosan lucern, har försökt hitta nån info om den men ej hittat någon..Nån som kanske vet lite mer och kanske...
Svar
6
· Visningar
1 871
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023
  • Bekväm stol att släpa på