Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack så jättemycket, jag håller allt för dig medUsch vad jobbigt att gå och vänta på tid hos veterinären...
Håller alla tummar och tår för dig på måndag,ska själv in med min då pga andra orsaker.
Jag åkte in med min häst till Helsingborgs djursjukhus för ett par veckor sen snart, så grund av att han inte ville äta eller dricka. Men då upptäcktes det också att han har ett kraftigt blåsljud på hjärtat. Enligt veterinärerna ska hästen fungera som ridhäst, precis innan det upptäcktes. Och detta blåsljud har han fått på äldre dagar (han är 21 nu). Men jag vet inte hur gammal din häst är. Jag tror hästar kan få blåsljud även om de inte är så gamla, men det vet jag inte så mycket om.
Förresten måste jag bara säga att det måste ha varit din häst (Sprettur såg jag att den hette), som stod i boxen gämte min häst i Helsingborg när vi hämtade honom för snart två veckor sedan. Kände så väl igen namnet, och insåg snart att det måste vara en Buke-häst. Lite coolt : ]
oj vilket sorligt slut, men vad kommer uppfödaren göra med henne?
gäller medföddafel försäkringen om man försäkrar dem som föl eller måste de vara försäkrade när de föds?
eller ska de försäkras innan de är ett år för att det ska gälla?
De ska vara försäkrade från att de är föl, men vissa försäkringsbolag vill kanske även från att de är i mammans mage.. men det kan man ju säkrast kolla med sitt försäkringsbolag.
När man väl stått i situationen så kommer jag vara MYCKET mer noggran nästa gång jag köper häst..
okej, vilket försäkringsbolag var det du hade? hade hon aldrig varit försäkrad innan när du köpte henne?
hur menar du som föl, någon speciell månad eller innan de fyllt 1 år?
vad menas egentligen med "försäkra fullt till liv"?
spattröntgade du tex innan du köpte henne?
men de gjorde en grundlig kolla av henne innan du köpte henne? varför upptäckte de då inte hjärtfelet? om det nu var medfött alltså.