Kolik som smyger sig på

Sv: Kolik som smyger sig på

Inte läst hela tråden. Men har du tagit träckprov på hästen ? Kollat bandmasken ev ? Nu säger ju många att kolik och bandmaskangrepp inte hör i hop, men det har jag sett i en del fall INTE stämmer alls. Vad menas med: regelbundet avmaskad ?

Jo vi ska sänka kraften och efter julen här ska vi byta foder! Vi ska gå över Krafft och se till att det blir en bättre balans:)

Adrenochrome: Ja hon är rejält avmaskad efter sommaren, då den senaste koliken kom. Gjorde sånt här "Kolla masken" både före och efter, enligt dem så hade hon ingeting. Med regelbundet avmaskad så tänker jag på det som rekommenderas gällande avmaskning.

Senast ändrad av en moderator:

Jag skulle inte våga ge krafft till min ponny igen, hon sätter det i halsen, och hon äter inte fort :crazy: vågar bara ge henne müsli och lite havre nu, Det verkar som om hon inte "tål" krafft heller, bara om det är uppblött till en sörja.

min kompis pålle hade också en pålle som fick gaskolik offta den fick havre å massa annat nu fr den betfor (lite botfor å massa betfor vatten) å lucern pellets. hon gav 1 dl foder jäst å så fort hon slutade med det så hade hästen inga kolik anfall längre =) kanske ska prova å inte ge så många olika sorters mat kanskeblir för rörigt för pållens magen.

had emin häst fått gas kolik offta hade jag gett några kilo lucern pellets (uppblött) och sedan betfor bara några dl å sen en hel hink med betfor vatten om dagen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka